۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۱۵۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

برنامه پرداخت پیشرفته APP در کانادا به منظور افزایش توان نقدینگی کشاورزان برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و عرضه بهتر این محصولات در بازارها اجرا می‌شود. دولت کانادا اخیرا برای بهبود وضعیت کشاورزان سقف تسهیلات پرداختی در APP را برای هر کشاورز تا مرز ۱ میلیون دلار افزایش داده است تا کشاورزان از نقدینگی کافی برای تولید محصولات برخوردار باشند. هدف اصلی این طرح جلوگیری از الزام کشاورزان به فروش محصولاتشان با قیمت نازل در زمان تهیه ملزومات تولید در سال آینده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کانادا یکی از بزرگترین تولید و صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است که برنامه های مهمی برای حمایت از تولیدات کشاورزی اجرا می کند. غلات، دانه های روغنی و محصولات پروتئینی مهم ترین تولیدات کشاورزی کانادا محسوب می شوند.

این کشور رتبه پنجم صادرات محصولات غذایی در جهان را به خود اختصاص داده و در نظر دارد با اجرای برنامه های حمایتی میزان صادرات محصولات کشاورزی را تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۷۵ میلیارد دلار برساند. تراز تجاری بخش کشاورزی کانادا در سال گذشته بالغ بر مثبت ۱۱ میلیارد دلار بوده است.

برنامه مشارکت کشاورزی در این کشور با سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری به دنبال تحقق هدف رشد تولید و افزایش صادرات محصولات کشاورزی است. بخشی دیگر از برنامه های حمایتی کانادا شامل پرداخت تسهیلات کم بهره با اقساط بلند مدت به کشاورزان، پرداخت یارانه مستقیم، حمایت های تعرفه ای، حمایت از کشاورزان جوان و…. است.

تامین نقدینگی کشاورزان کانادایی از طریق پرداخت تسهیلات حمایتی

دولت کانادا درسال های گذشته به منظور کاهش مشکلات کشاورزان و افزایش تولید محصولات کشاورزی برنامه پرداخت پیشرفته APP را در دستور کار قرار داده است. APP برنامه پرداخت تسهیلات کم بهره برای کشاورزانی است که نقدینگی کمتری برای تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی دارند.

بر اساس این برنامه تولید کنندگان محصولات کشاورزی با توجه به ارزش تولیدات خود می توانستند هرساله بیش از ۴۰۰ هزار دلار تسهیلات دریافت کنند. دولت کانادا برای کشاورزانی که برای بار اول به دنبال دریافت این تسهیلات باشند kdc مبلغ ۱۰۰ هزار دلار اختصاص می داد.

طبق اعلام دولت کانادا مدت بازپرداخت این تسهیلات پس از فروش محصولات زراعی و دامی حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه است. هدف از اجرای این برنامه کمک به کشاورزانی است که از خرید مواد اولیه به دلیل محدودیت های مالی ناتوان بوده یا مجبور به فروش محصولات خود به قیمت پائین تر از هزینه های تولید هستند.

پرداخت تسهیلات تا سقف ۱ میلیون دلار به هر کشاورز کانادایی

دولت کانادا اخیرا اصلاحاتی در میزان پرداخت تسهیلات به کشاورزی در قالب برنامه پرداخت پیشرفته APP در نظر گرفته است. اصلاحات انجام شده برای افزایش توان مالی کشاورزان و در جهت عرضه بهتر تولیدات آن ها در بازار است.

بر اساس برنامه جدید دولت کانادا حجم دقیق پرداخت تسهیلات به کشاورزان در قالب APP تا ۱ میلیون دلار افزایش خواهد یافت. همچنین تمامی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می توانند تسهیلات ۱۰۰ هزار دلاری بدون بهره از دولت کانادا دریافت کنند.

از نکات قابل توجه برنامه APP افزایش سقف تسهیلات بدون بهره تا ۵۰۰ هزار دلار برای تولیدکنندگان دانه کلزا است. این اقدام دولت کانادا به منظور افزایش میزان تولید این محصول اساسی انجام شده است. حمایت از تولید دانه کلزا در کانادا برای افزایش صادرات این محصول به چین انجام می شود.

تشکیل زنجیره تولید و عرضه محصولات کشاورزی عامل اصلی موفقیت وزارت کشاورزی کانادا

دولت کانادا در کنار حمایت از تولید محصولات کشاورزی برنامه های دیگری برای عرضه بهتر این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی نیز دارد. وزارت کشاورزی کانادا عهده دار مسئولیت تولید و تجارت محصولات کشاورزی در این کشور است.

وزارت کشاورزی کانادا سیستم کشاورزی و غذای این کشور را بصورت یک زنجیره واحد از قبل تولید شکل داده و تا ارائه محصولات بدست مصرف کنندگان ادامه می دهد. این مدل دارای یک زنجیره عرضه یکپارچه شامل تامین کنندگان مواد اولیه، تولید کنندگان اصلی، پردازنده های غذایی و نوشیدنی، خرده فروشان و عمده فروشان مواد غذایی و ارائه دهندگان خدمات غذا است.

منبع: وزارت کشاورزی کانادا

لینک اول yon.ir/NdKPa

لینک دوم yon.ir/GcV2k

لینک سوم yon.ir/m6Fam

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.