۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۵۴۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ دسته: کشاورزی
۰

ایمانی رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران در مورد شبهه بی کیفیتی گندم های تولید داخل، گفت: با توجه به استاندارد جهانی «شماره ۱۰۴» بیش از ۴۵ درصد از گندم های تولید داخل سطح کیفی درجه ۱ دارند و این شبهه بی اساس و از جانب واردکنندگان مطرح شده است.

علیقلی ایمانی رئیس  بنیاد توانمند سازی گندم کاران در بخش دوم گفتگوی خود با مسیر اقتصاد گفت: شبهات مربوط به کیفیت پائین گندم های تولید داخل منشا وارداتی دارد.

ایمانی که در بخش اول گفتگوی خود به موضوع تاثیر عدم اجرای صحیح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی پرداخته بود، در این بخش از گفتگوی خود به موضوع کیفیت گندم های تولید داخل پرداخت.

وی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۷ میلیون تن گندم به کشور وارد شد که باعث سودجویی عده ای در کشور شده بود، گفت: از آنجایی که دولت یازدهم با برنامه ریزی مناسب توانست به خودکفایی در تولید گندم دست پیدا کند، منافع این عده به خطر افتاده و درصدد مقابله با این موضوع برآمدند.

۴۵ درصد از گندم های تولید داخل کیفیت درجه ۱ دارند

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران گفت: با توجه به مسئولیت خود و ارتباط با گندم کاران مختلف، به راحتی می توان اثبات کرد که گندم های تولید داخلی کیفیت مناسب و معقولی دارند.

ایمانی با اشاره به استاندارد بررسی کیفیت گندم گفت: طبق «استاندارد شماره ۱۰۴» که استاندارد جهانی برای اندازه گیری کیفیت گندم است، بیش از ۴۵ درصد گندم های تولید داخل در ردیف کیفی درجه یک قرار می گیرند.

وی گفت: گندم های درجه ۲ و ۳ نیز برای پخت و پز در نان مشکلی ایجاد نمی کنند، مادامی که نانوایان به شیوه های صحیح به پخت و پز نان بپردازند.

اختلاط گندم با خاک اتهام بزرگ و بی اساسی است

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی تصریح کرد: عده ای که با مطرح کردن این شبهه نتوانستند به مقصود خود برسند، شبهه اختلاط گندم با خاک توسط کشاورزان را مطرح کردند.

وی در رابطه با این موضوع هم گفت: کشاورزان ایرانی دارای عزت نفس بالایی هستند که به هیچ عنوان از این دست اقدامات انجام نمی دهند، حتی در صورت وجود چنین موردی درصد کمی اتفاق می افتد.

ایمانی ادامه داد: در هر حال در زمان تحویل گندم به سیلو نماینده ای از وزارت جهاد کشاورزی میزان کیفیت گندم و افت مفید و غیر مفید آن را بررسی می کند، بنابراین این شبهه هم بی اساس است.

لزوم افزایش سطح حمایت های دولت از بخش کشاورزی برای تامین امنیت غذایی

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران در پایان بخش دوم گفتگوی خود با مسیر اقتصاد اعلام کرد: با توجه به سطح حمایت های کشورهای غربی از بخش کشاورزی و تولید محصولات اساسی و همچنین برنامه ریزی های دولت یازدهم برای خودکفایی در تولید گندم، ضروری به نظر می رسد برای تداوم استقلال غذایی این حمایت ها ادامه پیدا کند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.