۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۶۱۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ دسته: تولید
۰

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه باید قانون اسقاط در برابر واردات خودروهای خارجی اصلاح شود، گفت: بایستی واردکنندگان خودروهای پرمصرف خارجی را به اسقاط ۱۰ خودرو فرسوده ملزم کرد.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد درخصوص قانون اسقاط در برابر واردات خودروهای خارجی گفت: بایستی واردکنندگان خودروهای پرمصرف خارجی را ملزم به اسقاط ۱۰ خودروی فرسوده کرد تا روند خروج این خودروها تسریع شود.

وی گفت: از طرف دیگر بانک ها نیز بایستی با دادن تسهیلات با نرخ مناسب مالکان خودروهای فرسوده که اقشار آسیب پذیر هستند را تشویق به جایگزینی خودروهای فرسوده خود با خودروهای نو نمایند تا نوسازی ناوگان صورت گیرد.

مجلس بایستی قانون اسقاط در برابر واردات خودروهای خارجی را اصلاح نماید

حسینی کیا ادامه داد: در حال حاضر روند اجراییِ قانون‌ اسقاط در برابر واردات خودرو بدین گونه است که بدون توجه به قیمت خودرو و فقط با توجه به مصرف سوخت آن، تعداد گواهی اسقاطی که واردکنندگان ملزم به ارائه آن هستند تعیین می شود؛ در صورتی که منطقی است تعداد گواهی اسقاط بر اساس ارزش هر خودرو تعیین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این مصوبه منجر به افزایش اسقاط خودروهای فرسوده شد، گفت: بایستی نهادهای نظارتی تمهیدات لازم را به کار برده تا این مصوبه به خوبی اجرا شود.

حسینی کیا با بیان اینکه به عنوان یک ظرفیت خوب بایستی واردکنندگان خودروهای لوکس با حجم موتور بالا و پرمصرف را ملزم به اسقاط ۱۰ خودروی فرسوده در ازای واردات کرد، گفت: مجلس به دنبال اصلاح قانون اسقاط در برابر واردات خودروهای خارجی است.

لزوم اجبار خودروساز داخلی به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده

وی با بیان اینکه الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده در ازای تولید محصولات پرمصرف، ظرفیت خوبی است، گفت: با الزام خودروساز داخلی به اسقاط، علاوه بر اینکه روند خروج خودروهای فرسوده تسریع می شود؛ تکنولوژی سوخت خودروهای داخلی بهبود یافته و در نتیجه تاثیر بسزایی بر کاهش روند واردات بنزین به کشور خواهد گذاشت.

مجلس به دنبال الزام خودروسازان به بهبود تکنولوژی سوخت محصولات است

نماینده مجلس در پایان با اشاره به اینکه مجلس در هفته های گذشته جلساتی را با خودروسازان داخلی برای بهبود کیفی محصولات داخلی داشته است، گفت: در این جلسات که روند رو به رشدی داشته است، یکی از بحث های اصلی همین بهبود تکنولوژی سوخت محصولات خودروسازان داخلی بوده است.

وی افزود: امید است با توجه بیشتر خودروساز داخلی به واحدهای R&D این هدف محقق شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.