۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۲۲۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ دسته: اسقاط خودرو، تولید کارشناس: امیرحسین عسکریان
۰

دولت بریتانیا برای مالکان خودروهای دیزلی مستعمل تا سقف ۸۵۰۰ پوند برای جایگزینی با خودروهای جدید تخفیف در نظر گرفته است. همچنین علاوه بر دولت، خودروسازن نیز در بریتانیا به ارائه تسهیلات به مالکان خودروهای فرسوده روی آورده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت بریتانیا برای مالکان خودروهای دیزلی فرسوده تخفیف های بسیاری را در نظر گرفته است و همچنین خودرو آن ها را با قیمت بالایی خریداری کرده و تخفیف قابل توجهی تا سقف ۸۵۰۰ پوند برای تعویض این خودروهای فرسوده با محصولات جدید در نظر گرفته است.

جمع آوری تمامی خودروهای دیزلی از جاده های بریتانیا تا سال ۲۰۳۰

دولت بریتانیا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تمامی خودروهای دیزلی در جاده های کشورش را جمع آوری نماید. طی برآوردی که مقامات این کشور انجام داده اند هزینه ای که باید مالکان مستعمل ترین خودروهای فرسوده برای جایگزینی محصول خود با خودروهای جدید با فناوری سوخت نوین انجام دهند، حداکثر به میزان ۱۰ هزار یورو برآورد شده است.

دولت بریتانیا قصد دارد به منظور تسریع در روند اسقاط خودروهای فرسوده بخشی از تامین مالی جایگزینی آن ها با خودروهای نو را متقبل شود. بر این اساس در ابتدا طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در کلان شهرهایی که مستعد آلودگی هوا هستند، در نظر گرفته می شود.

همچنین دولت بریتانیا برای جمع آوری خودروهای دیزلی فرسوده از این کشور از الگوی مناسب کشور فرانسه استفاده می کند. لازم به ذکر است هم اکنون در کشور فرانسه ۱۰۰ هزار نفر صاحب خودروهای الکتریکی هستند.

طرح اسقاط خودروهای فرسوده در بریتانیا در سال ۲۰۰۹  

لازم به ذکر است در سال ۲۰۰۹ دولت بریتانیا یک طرح بسیار موفق اسقاط خودروهای فرسوده را در کشورش اجرایی کرد که به موجب آن در سال اول اجرای این طرح ۳۰۰ هزار نفر خودروهای فرسوده خود را با محصولات جدید جایگزین نمودند.

هدف اصلی این طرح اسقاط خودرو تقویت صنعت خودرو پس از اتمام رکود اقتصادی بود. بر این اساس در این طرح به مالکان خودروهای فرسوده به میزان ۱۰۰۰ دلار تخفیف داده شد. اجرا شدن این طرح علاوه بر جمع آوری خودروهای فرسوده از کشور بریتانیا منجر به توسعه صنایع خودروسازی در این کشور شد؛ بطوریکه میزان فروش محصولات جدید کارخانجات خودروسازی به میزان ۲۶% افزایش یافت.

همچنین طرح جدید اسقاطی خودرو که در سال گذشته میلادی، پیرو طرح قبلی در نظر گرفته شده است کمک شایانی به مقابله با کاهش آلودگی هوا و افزایش خودروهای با فناوری سوخت پاک خواهد کرد.

تخفیف ۵۲۰۰ پوندی برای جایگزینی خودروهای فرسوده با محصولات برقی

لازم به ذکر است در حال حاضر در بریتانیا برای مالکان خودروهای فرسوده تخفیف هایی به منظور خرید محصولات جدید برقی در نظر گرفته شده است. میزان این تخفیف به اینکه محصول جدید به چه میزان دوست دار محیط زیست باشد بستگی دارد و سقف آن ۵۲۰۰ پوند تعیین شده است.

همچنین برای جایگزینی خودرو بالای ۱۰ سال دیزلی با محصول الکتریکی جدید به طور میانگین ۳۳۰۰ پوند تخفیف در نظر گرفته شده است.

طرح اسقاط خودرو عامل کاهش تعداد خودروهای دیزلی و افزایش خودروهای برقی

با اجرایی شدن طرح اسقاط خودروهای فرسوده دولت بریتانیا، تعداد خودروهای فرسوده دیزلی نسبت به زمان مشابه سال گذشته به میزان ۴.۳ درصد کاهش یافت و همچنین میزان فروش خودروهای برقی به میزان ۱۹.۹ درصد افزایش یافت.

گفتنی است علاوه بر دولت بسیاری از خودروسازان نیز در بریتانیا به ارائه تسهیلات به مالکان خودروهای فرسوده روی آورده اند و رقابت نزدیکی بین این خودروسازان برقرار است. از این رو مالکان خودروهای فرسوده انتخاب های زیادی برای جایگزینی خودروهای خود با خودروهای جدید هر یک از شرکت های خودروساز دارند.

منبع: اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.