۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۳۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ دسته: تولید
۰

سبحانی فر نماینده مجلس با اشاره به اینکه طرح الزام واردکنندگان خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده، کارآمد است افزود: بایستی واردکنندگان را ملزم به اسقاط تعداد بیشتری خودرو فرسوده کرد.

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص طرح الزام واردکنندگان خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: بایستی واردکنندگان را ملزم به اسقاط تعداد بیشتری خودروی فرسوده کرد.

سبحانی فر با بیان اینکه خودروهای فرسوده به چالش بزرگی تبدیل شده است و سلامتی مردم را به خطر می اندازد، گفت: بایستی تا سال ۱۴۰۴ میزان اسقاط خودروهای فرسوده به ۱.۲ میلیون خودرو برسد و برای تحقق این هدف لازم است دولت و شهرداری های کلان‌شهرها تسهیلات مناسبی ارائه دهند.

لزوم درنظر گرفتن تسهیلات لازم برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده

این نماینده مجلس ادامه داد: بایستی تمهیداتی اندیشید تا خودروهای با سن بالا به دلایل آسیب هایی از قبیل ایمنی پایین و آلودگی هوا اسقاط شوند.

وی با اشاره به اینکه خودروی فرسوده تاثیر قابل ملاحظه ای در واردات بنزین به کشور می‌گذارد، گفت: خودروهای فرسوده علاوه بر مصرف سوخت بالا هزینه هایی بر مالکان خود تحمیل می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت بایستی برای نوسازی ناوگان عمومی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تسهیلات مناسب در نظر بگیرد.

الزام واردات به شرط اسقاط خودروی فرسوده طرح اثرگذاری بوده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح الزام واردکنندگان خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده که چند سال از اجرای آن می گذرد، مصوبه خوبی بوده است، گفت: عملیاتی شدن این مصوبه منجر به افزایش آمار اسقاط خودروهای فرسوده شد و در راستای کاهش مصرف سوخت کارآمد بود.

سبحانی فر گفت: گرچه الزام واردکنندگان خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده منجر به افزایش قیمت در خودروهای وارداتی شد، اما عمدتا دهک های بالا هزینه آن را پرداختند و تاثیر قابل ملاحظه ای بر عموم مردم نداشته است.

وی با اشاره به اینکه این قانون ظرفیت خوبی برای اصلاح ساختار و افزایش اسقاط خودروهای فرسوده ایجاد کرد، گفت: بایستی واردکنندگان را ملزم به اسقاط تعداد بیشتری خودروی فرسوده کرد.

ضرورت ارتقا استاندارد تولیدات داخلی به یورو ۵ و ۶

نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر در صنعت خودروی اروپا استاندارد آلایندگی یورو ۵ و یورو ۶ اجرایی شده اما در کشور ما خودروها همچنان با استاندارد آلایندگی یورو ۴ تولید می‌شوند، گفت: بنابراین استاندارد آلایندگی خودروهای تولیدی در ایران به‌روز نیست و عقب‌تر از استانداردهای جهانی است.

سبحانی فر در پایان با اشاره به اینکه مصوبه الزام خودروسازن به اسقاط خودروهای فرسوده در ازای تولید محصولات پرمصرف کارآمد بوده است، گفت: با لغو این مصوبه، دولت به خودروساز داخلی این اجازه را داده تا محصولات پرمصرف و بی کیفیت تولید کند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.