۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۵۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ دسته: دولت و حکمرانی، سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

دکتر خاندوزی دبیر علمی سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با تشریح جریان‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی بنا دارد هر ساله به پایش و رصد عملکرد دستگاهها در خصوص اقتصاد مقاومتی بپردازد.

به گزارش مسیر اقتصاد سید احسان خاندوزی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در روز چهارشنبه ( ۱۳ بهمن) در سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: می توانیم بین دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری اقتصاد مقاومتی تمایز قائل بشویم.

وی افزود: محقق شدن اقتصاد مقاومتی در برابر شوک های اقتصادی نیاز به یک سخت افزار دارد، در جایی که چرخ دنده های بخش صنایع وابستگی دارند، این وابستگی می تواند برای ما آسیب زا باشد.

دبیر علمی سومین همایش اقتصاد مقاومتی با بیان اهمیت بخش نرم افزاری اقتصاد مقاومتی گفت: تاکنون سه جریان در حوزه نرم افزاری اقتصاد مقاومتی داشته ایم: جریان فرمالیست و صورت گرا، جریان ترجمه گرا و جریانی که قرائت ایرانی از اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی گفت: جریان فرمالیست از وسعت بندهای اقتصاد مقاومتی استفاده می کند و اقدام های سیاستی را منتسب به بخش های اقتصاد مقاومتی می داند، جریان ترجمه گرا، گرته برداری محض انجام می دهند و بیشتر از دو مفهوم در ادبیات جهان استفاده می کنند که این دو مفهوم با تصور ایرانی از اقتصاد مقاومتی متفاوت است هرچند وجوه مشترکی نیز با آن دارد، جریان که می خواهد قرائت ایرانی از اقتصاد مقاومتی داشته باشد نیز نگاهش به مسئله رشد و پیشرفت عدالت، توسعه و پیشرفت است.

مدیر کل اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس با بیان اقدامات هیئت علمی سومین همایش اقتصاد مقاومتی گفت: از مجموع ۸۰ مقاله ارائه شده به همایش، ۵۰ مقاله به بخش داوری وارد شدند که از بین آنها از ۱۰ مقاله تقدیر خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۳۵ پایان نامه به بخش داوری همایش وارد شدند که با توجه به این که در مراحل دانشگاهی را سپری کرده بودند، کارهای قابل تقدیری بودند که بدین منظور از ۵ مقاله علمی و ۵ مقاله سیاستی تقدیر خواهد شد.

دبیر علمی سومین همایش اقتصاد مقاومتی با اشاره به این که برخی از استانها و نهادهای اجرایی گزارش عملکرد خودشان را در خصوص اقتصاد مقاومتی برای همایش فرستاده اند و این گزارشات در کتابچه ویژه همایش چاپ شده است، گفت: از یک استان و دو نهاد اجرایی در این زمینه تقدیر به عمل خواهد شد.

وی گفت: شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی بنا دارد هر ساله به پایش و رصد عملکرد دستگاهها در خصوص اقتصاد مقاومتی بپردازد.

به گزارش شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی از دبیرخانه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، این همایش با موضوع «پایش وضعیت اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ و چشم انداز سال ۱۳۹۶» در تاریخ ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.