۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۱۵۴۶ ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ دسته: مالیات
۰

شیوع کرونا اثرات مخربی بر اقتصاد کشورهای جهان گذاشته است. دولت کشورهای مختلف به دنبال راه حلی برای عبور از این بحران هستند. افزایش مالیات‌ها به ویژه مالیات بر ثروتمندان راه حلی است که علاوه بر رفع مشکل بحران اقتصادی کرونا، کمترین آثار جانبی را درپی دارد. دولت آرژانتین نیز برای عبور از این بحران به دنبال افزایش مالیات بر ثروتمندان است.

به گزارش مسیر اقتصاد با همه گیری بحران بیماری کرونا، بحران اقتصادی کرونا نیز در بیشتر کشورهای جهان به وجود آمده است. دولت ها برای جبران کسری بودجه و هزینه‌های تحمیل شده به اقتصاد، به دنبال راه حلی ساده و کارآمد هستند، افزایش مالیات ثروتمندان راه حل پیشنهادی بسیاری از کشورها برای عبور از این بحران است.

دولت آرژانتین به دنبال افزایش مالیات ثروتمندان برای جبران کسری بودجه

دولت آرژانتین قصد دارد به منظور تامین هزینه های کرونا و حمایت از بنگاه های کوچک، مالیات ابرثروتمندان را حدود ۳۰۰ میلیارد پزو ( ۴ میلیارد دلار ) افزایش دهد.

حزب حاکم پیشنهاد اخذ مالیات از افرادی با بیش از ۲.۷ میلیون دلار ثروت یعنی حدود ۱۲۰۰۰ نفر را داده است. این مالیات از ۲ درصد شروع می شود و متناسب با ثروت افراد افزایش می یابد. نرخ مالیات دارایی هایی که خارج از کشور باشند مقداری بیشتر خواهد بود.

اصلاح نظام مالیاتی سنتی اقدامی ضروری برای همه کشورها

در این گزارش بیان شده است در همه کشورها اتفاق نظر وجود دارد که ساز و کار سنتی اخذ مالیات با کاهش فعالیت های اقتصادی، به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. به همین دلیل ضمن اصلاح مشکلات ساختاری، اقداماتی اضطراری نیز لازم و ضروری است.

دولت رئیس جمهور آلبرتو فرناندز که از ماه دسامبر در اوج رکود اقتصادی و تورم بالا آغاز به کار کرده است، برای مهار بحران کرونا مخارج و هزینه های عمومی را افزایش داده است.

محاسبات نشان می دهد که دولت در ماه آگست با هزینه ۸۷۰ میلیارد پزویی روبرو خواهد بود و کسری مالی نیز به شدت افزایش یافته است.

این کشور آمریکای جنوبی یکی از تولیدکنندگان عمده غلات است. در سال جاری اقتصاد این کشور حدود ۱۲.۵ درصد کاهش می یابد، که این سومین سال متوالی رکود در این کشور است.

درآمد حاصل از افزایش مالیات ثروتمندان برای تهیه تجهیزات بهداشتی برای مقابله با بحران کرونا، یارانه و وام به شرکت های کوچک، سرمایه گذاری در محله های فقیرنشین، ایجاد شغل جدید و … استفاده خواهد شد.

منبع: رویترز 

انتهای پیام/اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.