۰۲ آذر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

راه آهن چابهار سرخس اقتصاد مقاومتی هدف گذاری ریلی کشور در سال ۱۳۹۷ ایجاب می کند

اولویت احداث راه‎آهن چابهار-سرخس برای تحقق اهداف ترانزیتی

با توجه به هدف گذاری راه آهن کشور برای جا به جایی ۸۲ میلیون تن کالا در سال ۹۷، لازم است توسعه خطوط ریلی باری و ترانزیتی با ظرفیت بالا از جمله راه آهن ...

با توجه به مضرات و ریسک سرمایه گذاری خارجی

تامین مالی پروژه های ریلی با منابع داخلی امکانپذیر است

امکان تامین مالی پروژه های ریلی با مشارکت بخش غیردولتی و از طریق سرمایه های داخل کشور وجود دارد. ضروری است دولت و مجلس زمینه انجام پروژه های ریلی راهب ...

وابستگی به بودجه دولت سبب شد

ناتمام ماندن راه آهن غرب کشور پس از ۱۶ سال

راه آهن غرب کشور که عملیات اجرایی آن از سال ۸۰ آغاز شده، به دلیل وابستگی به بودجه دولت پس از ۱۶ سال ناتمام مانده است. ضروری است این پروژه از طریق روش ...

از سال ۱۹۹۰ تا نیمه اول سال ۲۰۱۷ انجام گرفت

مشارکت ۱۰۸ میلیارد دلاری بخش خصوصی در پروژه های ریلی جهان

طبق آمار بانک جهانی از سال ۱۹۹۰ تا نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی، بخش خصوصی در ۱۳۴ پروژه ریلی جهان به مبلغ ۱۰۸ میلیارد دلار مشارکت و سرمایه گذاری کرده است. ...

بررسی وضعیت کشور در سال ۱۳۹۶

چشم‌ انداز ۱۴۰۴ در حوزه حمل و نقل ریلی محقق می‌شود؟

بررسی آمار حوزه حمل و نقل ریلی در سال ۱۳۹۶ نشان می دهد که حمل بار و مسافر از طریق شبکه ریلی افزایش یافته است. با این وجود، فاصله زیادی تا رسیدن به اهد ...

آمار بانک جهانی نشان می دهد

مشارکت گسترده بخش خصوصی در پروژه های زیرساختی کشورها

آمار بانک جهانی از سال ۱۹۹۰ تا نیمه اول سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که کشورهای چین و برزیل، به ترتیب بیشترین تعداد پروژه و بیشترین میزان سرمایه گذاری بخش خصو ...

با مشارکت بخش غیردولتی انجام شد

صرفه‌جویی سالانه ۴۴۰۰ میلیارد تومان در هزینه های عمرانی دولت

از نیمه دوم سال ۹۴ تا سه ماهه اول سال ۹۶ تعداد ۴۱۳۱ پروژه عمرانی با سرمایه گذاری اولیه بالغ بر ۴۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش غیر دولتی واگذار شده ...

دولت ها از تامین بودجه پروژه های عمرانی خارج شده اند

اجرای پروژه‌های ریلی در آمریکا با سرمایه گذاری بخش خصوصی

مزایای حمل و نقل ریلی از جمله ایمنی بالاتر، مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست سبب شده است که برای احداث پروژه های ریلی در کشور آمریکا، از روش ...

آستان قدس رضوی در توسعه شرق کشور مشارکت می کند؟

سرمایه گذاری در راه‌آهن چابهار – سرخس ۱۳ درصد سود ارزی دارد

بررسی جریان بار داخلی و ترانزیتی شرق کشور نشان می دهد که احداث راه آهن چابهار سرخس توسط بخش غیردولتی، دارای توجیه اقتصادی است. مطالعات انجام شده بیانگ ...

از طریق گسترش زیرساخت ها و کریدورها دنبال می شود

رقابت کشورهای جهان برای کسب جایگاه بالاتر در ترانزیت قاره آسیا

کشورهای مختلف جهان چشم اندازهایی را برای توسعه زیرساخت های خود از جمله زیرساخت های جاده ای و ریلی در نظر گرفته اند. این کشورها برای شکل دادن به آینده ...