۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۴۵۴ ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ دسته: تولید
۰

زمانی کارآفرین استان کردستان با بیان انیکه در حال حاضر نوسان قیمت مواد مصرفی موجب رکود تولید شده است، تصریح کرد: تأمین مالی واحدهای تولیدی با دشواری صورت می گیرد و این مسئله یکی از موانع اصلی تولید است.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد رهبر انقلاب مطابق با روال سال های اخیر، رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را مهم ترین برنامه کشور در سال پیش رو اعلام کردند و بر همین اساس شعار «رونق تولید» را برای این سال برگزیدند.

تلاش برای برطرف نمودن موانع بر سر راه فعالین اقتصادی لازمه تحقق رونق تولید ملی است و مسئولین بایستی بیش از پیش برای تحقق این امر گام بردارند.

نوسان قیمت مواد مصرفی به رکود تولید دامن می‌زند

سیده معصومه زمانی کارآفرین و مدیر عامل شرکت تعاونی آموزشی، تولیدی و خدماتی نیکو در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: اگر پایداری و علاقه فعالین اقتصادی برای انجام فعالیت های تولیدی نبود، بایستی با وجود مشکلات فعلی، بسیاری از تولیدکنندگان از ادامه فعالیت صرف نظر می کردند.

این کارآفرین استان کردستان با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان، اولویت فعلی مسئولین ذی ربط نیست، افزود: عدم ثبات و پیش بینی ناپذیری قیمت مواد اولیه از مشکلاتی است که تمامی تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

زمانی با گلایه از عدم حمایت مسوولان گفت: در حال حاضر عدم ثبات قیمت مواد مصرفی موجب رکود تولید شده است، تصریح کرد: تأمین مالی واحدهای تولیدی با دشواری صورت می گیرد و این مسئله یکی از موانع اصلی تولید است.

لزوم تأمین مواد اولیه داخلی با کیفیت

این تولیدکننده با بیان اینکه بایستی مواد اولیه داخلی با کیفیت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از مشکلات فعلی تولیدکنندگان، عدم وجود مواد اولیه داخلی با کیفیت به میزان کافی است.

زمانی با بیان اینکه رونق تولید و تحقق شعار سال، نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی کشور است، اظهار کرد: بیش از نیمی از تولیدکنندگان استان، به دلیل عدم وجود سرمایه در گردش کافی توانایی فعالیت جدی ندارند و آن تعداد معدود تولیدکننده ای که در شرایط فعلی فعال هستند، نقدینگی لازم را در اختیار ندارند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ضروری است، تسهیلات کافی با نرخ بهره کم در اختیار تولیدکننده قرار گیرد تا بتواند زمینه اشتغال پایدار را ایجاد نماید.

بانک های استان برای پرداخت تسهیلات بانکی همکاری های لازم را ندارند

وی با ابراز تأسف نسبت به دشواری تأمین مالی تولید از بانک های عامل استان گفت: نرخ بالای تسهیلات تولید از طرفی و بروکراسی‌های سخت اداری برای دریافت این تسهیلات، فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد می کند.

این کارآفرین استان کردستان در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت اقتصادی واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته وخیم تر شده و در شرایط فعلی توان پرداخت بدهی های بانکی را ندارند، لذا ضروری است، شرایط جدیدی برای کمک به واحدهای تولیدی و جلوگیری از رکود و بیکاری کارگران ارائه‌ شود و فرصت جدید در اختیار واحدهای کوچک و متوسط تولیدی برای پرداخت بدهی هایشان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.