۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۴۷۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ دسته: تولید
۰

شمامی تولید کننده محصولات غذایی در استان فارس با بیان اینکه پیش‌بینی ناپذیری قوانین صادراتی از موانع فعلی تولید است، گفت: عدم اعلام قبلی و ممنوع کردن صادرات به یکباره موجب می شود، کشورهایی رقیب نظیر امارات و ترکیه، بازار کشور عراق را تسخیر کنند.

به گزارش زارع خبرنگار استان فارس مسیر اقتصاد یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان پیش بینی ناپذیری و تغییر مکرر قوانین صادارتی است. بطوریکه این مسئله موجب شده، بسیاری از بنگاه‌های تولیدی در مسیر صادرات محصولات خود با چالش هایی مواجه شوند.

تلاش ۱۸ ساله یک واحد تولیدی برای جذب سرمایه خارجی

حسن شمامی مدیرعامل کارخانه محصولات غذایی «شادچین» و «آسان گوار» شیراز در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد از محصولات تولیدی این کارخانه به خارج از کشور صادر می گردد، گفت: عمده محصولات ما به کشور عراق صادر می شود، بطوریکه گردش مالی این دو کارخانه در سال جاری مجموعا به ۱۴.۲ میلیون دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸ سال است که در خط تجاری ایران-عراق فعالیت می کنیم، عنوان کرد: مشکلات عدیده ای بر سر راه صادرات محصولات مان قرار دارد، بطوریکه در برخی موارد با تمام تلاش هایی که در حوزه بازاریابی در کشورهای هدف انجام می شود، به یک باره صادرات ممنوع می شود.

پیش‌بینی ناپذیری قوانین صادراتی از موانع تولید است

این تولیدکننده عدم ثبات سیاست‌های دولت در بحث صادرات را از چالش های تولیدکنندگان دانست و اذعان کرد: ممنوع کردن صادرات محصولات صنایع تبدیلی، ضربه جدی به تولیدکنندگانی که تلاش های بسیاری در حوزه بازاریابی صادراتی انجام داده اند، وارد می کند.

شمامی با بیان اینکه پیش‌بینی ناپذیری قوانین صادراتی از موانع فعلی تولید است، گفت: عدم اعلام قبلی و ممنوع کردن صادرات به یکباره موجب می شود، کشورهایی رقیب نظیر امارات و ترکیه، بازار کشور عراق را تسخیر کنند.

وی با بیان اینکه تجارت کارخانه های محصولات غذایی با عراق بر اساس ریال صورت می گیرد، گفت: دولت از این کارخانه‌ها انتظار دارد، مبلغ حاصل از صادرات را به صورت ارز خارجی وارد کشور کند؛ اما عمده تجارت کارخانه‌های صنایع تبدیلی با عراق به صورت ریالی است و این مسئله از توان صادرکننده خارج است.

لزوم همکاری دولت برای به روز رسانی ماشین آلات تولید 

شمامی با بیان اینکه تمام تلاش ما حفظ اشتغال موجود این دو کارخانه تولیدی محصولات غذایی است، گفت: به روز رسانی ماشین آلات تولید یکی دیگر از موانع بر سر راه تولید است و دولت بایستی همکاری های لازم را به منظور تعویض ماشین آلات قدیمی با ماشین آلات جدید را انجام دهد.

وی در پایان با بیان اینکه دستگاهی که در گذشته ۱۷۰ تن در شبانه روز محصولات مختلف را تولید می کرد، در حال حاضر تولیدش به مرز ۸۰۰ تن رسیده است، گفت: وزارت نیرو بایستی در تأمین برق این ماشین آلات نوین، حمایت های لازم را از تولیدکنندگان انجام دهد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.