۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۷۰۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ دسته: مسکن
۰

رسولی رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان کرمانشاه با بیان اینکه سوداگران عامل اصلی نوسان قیمتی در بازار مسکن هستند، گفت: اقدام شهرداری ها در خصوص افزایش هزینه صدور پروانه های ساختمانی، منجر به افزایش قیمت تمام شده ساخت و ساز و در پی آن کاهش تولید مسکن شده است.‏ 

به گزارش امید کرم الهی خبرنگار استان کرمانشاه مسیر اقتصاد پدیده بيکاری يکی از معضلات در حال حاضر کشور است. قدرت اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم بخش ساختمان و مسکن موجب شده تا این بخش از نظر ايجاد اشتغال جايگاه ویژه ای داشته باشد. در سالیان اخیر ‏رکود حاکم بر بازار و کاهش تولید مسکن موجب شده تا بسیاری از مشاغلی که با این بخش در ارتباط هستند، در معرض ‏تعطیلی قرار گیرند.‏

افزایش هزینه صدور پروانه های ساختمانی عامل کاهش تولید مسکن

فتاح رسولی رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی کرمانشاه در گفت و گو با مسیر اقتصاد با تایید این مطلب که افزایش ‏قیمت مسکن تاثیری در رونق بازار نداشته است، بیان داشت: اقدام شهرداری ها در خصوص افزایش هزینه صدور پروانه های ساختمانی، منجر به افزایش قیمت تمام شده ساخت و ساز مسکن شده است.‏

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه های متعدد به شهرداری ها، انگیزه سازندگان مسکن را کاهش داده است، اظهار کرد: ‏بایستی برای حل این مشکل چاره ای اندیشید.

رسولی عامل اصلی کاهش تولید مسکن را سخت گیری های بی مورد شهرداری ها دانست و تصریح کرد: سخت گیری شهرداری ها در خصوص استحکام واحدهای مسکونی اقدام هوشمندانه ای است، اما هزینه های سربار دیگر منجر به کاهش تولید مسکن شده است.

سوداگران عامل اصلی نوسان قیمتی در بازار مسکن

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی کرمانشاه با اشاره به گرانی های اخیر بازار مسکن گفت: سوداگران عامل اصلی نوسان قیمتی در بازار مسکن هستند.

رسولی افزایش قیمت مصالح را عامل مؤثر دیگری در کاهش تولید مسکن دانست و گفت: عدم ثبات قیمت مصالح ساختمانی موجب شده تا ساخت مسکن از ریسک بالایی برخوردار باشد.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی طی یکسال گذشته ۲ برابر شده است، ‏افزود: افرادی خاص با مدیریت عرضه مصالح ساختمانی، قیمت این تجهیزات مورد نیاز صنعت ساختمان را تحت کنترل خود گرفته اند.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان به عنوان یک صنعت پیشران در بسیاری از کشورها شناخته می شود، گفت: برای بهره گیری از اقتصادی پویا بایستی بازار مسکن رونق یابد.

رسولی در پایان با بیان اینکه رکود اخیر بازار مسکن منجربه ابطال ۱۵۰تا ۲۰۰ پروانه کسب و کار مصالح ساختمانی شده است، گفت: برای اخذ مجوز جدید این پروانه های ساختمانی بایستی هزینه و زمان زیادی صرف شود.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.