۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۷۷۱ ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ دسته: تولید
۰

مهندس پیوند مدیر فنی شرکت آهن و فولاد ارفع با بیان اینکه به منظور بی اثر کردن تحریم ها، بومی سازی قطعات و تجهیزات اصلی شرکت آهن و فولاد ارفع در دستور کار مدیران این شرکت قرار گرفته است، گفت: هم اکنون شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش مهندسی معکوس به دنبال بومی سازی تجهیزات مورد استفاده در صنایع آهن و فولادسازی هستند.

مهندس پیوند مدیر فنی شرکت آهن و فولاد ارفع در حاشیه نمایشگاه تستا، در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه شرکت آهن و فولاد ارفع تولیدکننده شمش فولاد (بیلت) در کشور و يکی از بنگاه های پيشرو اقتصادی فعال در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد است، تصریح کرد: عمده مواد اولیه تولیدات شرکت صنعتی ارفع فولاد، داخلی است.

وی با بیان اینکه گندله که از سنگ آهن داخلی تسکیل شده، عمده مواد اولیه مورد استفاده شرکت ارفع فولاد است، گفت: البته مواد اولیه ای همچون گرافیت، فروآلیاژ و سیلیس از خارج وارد می شود؛ چرا که مشابه داخلی آن موجود نیست.

بومی سازی تجهیزات در صنایع فولاد با همکاری شرکت‌های دانش بنیان

مدیر فنی شرکت آهن و فولاد ارفع با اشاره به اینکه عمده مشکلات صنایع فولادسازی به وابستگی این صنایع در واردات تجهیزات صنعتی مربوط می شود، گفت: به عنوان نمونه الکترود گرافیتی از تجهیزات اصلی مورد استفاده صنایع تولیدکننده آهن و فولاد است و در حال حاضر نمونه داخلی این محصول وجود ندارد.

پیوند با اشاره به اعمال تحریم ها در صنایع مختلف گفت: وادارت این محصول همزمان با آغاز تحریم ها به مشکل خورد و به یکی از چالش های صنایع آهن و فولادسازی مبدل گشت.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت هایی درصدد بودند این محصول را داخلی سازی نمایند، گفت: متاسفانه فناوری تولید این محصول توسط طرف خارجی واگذار نشد و داخلی سازی آن تا به الان صورت نگرفته است. به منظور بی اثر کردن تحریم ها، بومی سازی قطعات و تجهیزات اصلی شرکت آهن و فولاد ارفع در دستور کار مدیران این شرکت قرار گرفته است.

پیوند ادامه داد: هم اکنون شرکت های دانش بنیانی با استفاده از روش مهندسی معکوس به دنبال بومی سازی تجهیزات مورد استفاده صنایع آهن و فولادسازی هستند.

صادرات تولیدات ارفع فولاد به کشورهای هدف عامل افزایش ظرفیت تولید

مدیر فنی شرکت آهن و فولاد ارفع تأکید کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این شرکت صنعتی بایستی در ماه، ۶۷ هزار تن شمش فولاد تولید کند، اما این شرکت در ماه گذشته ۸۰ هزار تن شمش فولاد تولید کرد.

پیوند تصریح کرد: در شرکت های آهن و فولادسازی نظیر ارفع، صادرات نقش بسزایی دارد و می توان با بهبود صادرات چالش های تأمین نقدینگی را برطرف کرد. محصولات شرکت آهن و فولادسازی ارفع، به کشورهای آمریکای لاتین و آسیای شرقی صادر می شود.

مدیر فنی شرکت آهن و فولاد ارفع در پایان گفت: اخیرا صادارت محصولات شرکت های آهن و فولادسازی با مشکل مواجه شده است و ضروری است تا مسئولین مربوطه وزارت صمت اقدامات لازم در جهت برطرف شدن مشکلات صادرات محصولات انجام دهند.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.