۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۲۵۹۱ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ دسته: تولید
۰

محمدعلی سنگبر مدیر آموزش کارشناسان رسمی دادگستری، دلیل مقاومت کانون وکلا در برابر اتصال به درگاه ملی مجوزها را بی مورد دانست و افزود: آن‌ها وکالت را به عنوان کسب و کار تلقی نمی‌کنند و به همین دلیل الزامی برای اتصال به درگاه ملی مجوزها نمی‌بینند. درگاه ملی مجوزها فرآیند صدور مجوز را شفاف تر می‌کند و کانون وکلا و سردفتران باید برای اتصال به درگاه ملی مجوزها اقدام کنند.

مسیر اقتصاد/ محمدعلی سنگبر مدیر آموزش کارشناسان رسمی دادگستری در رابطه با تصویب قانون اخیر مجلس در زمینه اصلاح نظام مجوزدهی و رفع انحصارها، امضاهای طلایی، تصاحب قدرت، شفاف شدن فرآیند صدور مجوزها در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: بحث درگاه ملی مجوزها باعث می‌شود که فرآیند صدور مجوز با آگاه‌سازی مردم شفاف‌تر شود. برای رفع انحصار نیز در کنار درگاه ملی مجوزها، باید اقدامات دیگری انجام داد و دستگاه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را شناسایی و بعد مشخص کرد که آیا انحصار در این دستگاه‌ها قانونی است یا خیر و بعد نسبت به رفع آن اقداماتی انجام داد.

مقاومت کانون وکلا و کانون سردفتران در برابر اتصال به درگاه ملی مجوزها 

وی در خصوص علت اصلی مقاومت کانون وکلا و کانون سردفتران در مقابل درگاه ملی مجوزها اظهار داشت: در این خصوص تفاوت برداشتی وجود دارد چراکه دوستان در کانون وکلا فکر می‌کنند با اتصال به درگاه ملی مجوزها کسب و کار تلقی می‌شوند و باید از قوانین اقتصادی و سایر بخش‌ها پیروی کنند به همین دلیل هم نسبت به متصل نشدن به درگاه ملی مجوزها مقاومت می‌کنند. اما در هر صورت یا باید با گفتگو و یا برخورد آن‌ها را مجبور به متصل شدن به سامانه درگاه ملی مجوزها کرد.

مدیر آموزش کارشناسان رسمی دادگستری با اشاره به زمان تکمیل درگاه ملی مجوزها و چگونگی تحقق شعار سال افزود: برای تحقق شعار امسال باید اقداماتی صورت گیرد تا سیاست‌گذاری در حوزه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دچار تغییر شود؛ تغییرات در حوزه دانش‌بنیان باید نیاز‌محور شود، همچنین باید برای حل مشکلات و مسائل در حوزه کسب و کار و تولید بین وزارت صمت و صنعتگران ارتباطی شکل گیرد. دانشگاه‌ها هم باید دچار تغییر و تحول شوند و دفتر همکاری‌های علمی صنعتی و فناوری که بدون کاربرد در دانشگاه‌ها ایجاد شده به دفتر طرح مسائل حوزه تولید تغییر کند تا شعار سال هم محقق شود.

سنگبر با اشاره به علت اصلی مقاومت کانون وکلا و کانون سردفتران در مقابل درگاه ملی مجوزها خاطرنشان کرد: مساله مجوز دهی برای کانون وکلا بسیار اهمیت دارد و آنها نمی خواهند وکالت به عنوان کسب و کار تلقی شود و به همین دلیل مقاومت می کنند تا به درگاه ملی مجوزها متصل نشوند.

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.