۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۰۳۴ ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ دسته: تولید
۰

صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه بیش از ۳ هزار طرح اقتصادی تا به الان تأمین اعتبار شده‌اند، تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح های اقتصادی، ۱۷۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد روستاهای این استان دارای ظرفیت تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و صنعتی کشور است. در واقع محصولات روستاهای استان کردستان، رکن‌اصلی اقتصاد روستایی هستند.

لذا برنامه‌ریزی کارآمد جهت تولید صفر تا صد این محصولات، بیش از پیش احساس می‌شود. اگر تولیدات روستایی با سلایق جامعه همسو شود، شاهد افق روشنی در کسب و کارهای روستایی و به تبع آن اشتغال خواهیم بود.

یکی از راه‌های احیای روستاها، استفاده از ظرفیت صنایع خرد است که هزینه کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های دیگر داراست. از نخستین آثار اجرای چنین طرح‌هایی در کوتاه مدت، برون‌سپاری بخشی از فرآیند تولید واحدهای صنعتی بزرگ به کسب و کارهای روستایی است.

تأمین اعتبار ۳ هزار طرح اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال پایدار

برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در گفتگو با مسیر اقتصاد عنوان کرد: دبه منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی، تا کنون سه هزار و ۲۴۷ طرح اقتصادی تأمین اعتبار شده اند.

وی با با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح های اقتصادی در استان کردستان، ۱۷۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: ۱۰۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته و برای اجرای این طرح‌ها تا امروز ۲۳۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان عنوان کرد: برای اجرای این تعداد طرح ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: همچنین در مجموع چهار هزار و ۶۹۰ طرح به بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی معرفی شده اند که ۴۸۱ میلیارد تومان اعتبار برای تمامی آن‌ها نیاز است که در صورت پرداخت ۱۰۰ درصدی آن‌ها ۹ هزار و ۵۷۰ شغل ایجاد می‌شود.

پرداخت ۳۰ درصد حقوق پایه برای شغل اولی‌ها

صلواتی در ادامه اشاره به یارانه دستمزدها برای شغل اولی ها کرد و گفت: شغل اولی‌های این استان در قالب طرح حمایتی دولت با پرداخت ۳۰ درصد حقوق پایه، به‌کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این طرح که در قالب یارانه دستمزد تعریف شده است، آن دسته از کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری شغل اولیها کنند، مطابق قانون شورای عالی کار می توانند، ۳۰ درصد از حداقل حقوق پایه را به این افراد پرداخت نمایند.

صلواتی افراد مشمول این طرح را کارجویان ۲۰ تا ۳۵ ساله اعلام کرد و افزود: دیپلمه ها و دانش آموختگان دانشگاهی در همه شهرستان های تابعه به جز مرکز استان که فاقد سابقه پرداخت بیمه برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند می توانند از مزایای اجرای این طرح تشویقی دولت بهره مند شوند.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.