۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۰۹۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ دسته: کشاورزی
۰

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه دولت ۲.۵ میلیارد تومان به گندمکاران کردستانی بدهکار است، تصریح کرد: امسال در بیش از ۹۳ مرکز، محصول مازاد بر نیاز گندم‌کاران این استان به صورت تضمینی خریداری شد که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه‌اندازی کرده بود.

به گزارش خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد گندم یكی از محصولات استراتژیك در بسیاری از كشورهای دنیا از جمله ایران است و در كشور ما به دلیل اهمیت آن به عنوان محصولی مقدس شناخته می شود.

كشت گندم از دیرباز در استان كردستان آغاز شده و امروزه یكی از استان های مطرح ایران در زمینه تولید این محصول ارزشمند است. همچنین امسال ركورد تولید و خرید تضمینی در این استان نسبت به دوره های گذشته شكسته شد.

در سال زراعی جاری شهرستان بیجار با ۲۰۷ هزار تن، سقز با ۱۴۱ هزار تن و قروه با ۱۳۳ هزار تن به ترتیب در رتبه های اول تا سوم خرید تضمینی گندم در این استان قرار داشتند.

خریداری بیش از ۷۲۷ هزار تن گندم در استان کردستان

خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه تا ۲۹ شهریور ماه، ۷۲۷ هزار و ۳۷۸ تن گندم در مراکز خرید تضمینی این استان خریداری شده است، اظهار داشت: از این میزان  ۷۲۷ هزار و ۳۵۰ تن در سامانه سیفا و ۷۲۵ هزار و ۸۹۴ تن درسامانه بانک کشاورزی ثبت شده است.

خالد جعفری اضافه کرد: امروز با پرداخت ۶۴۶ میلیارد ریال دیگر میزان پرداختی به ۱۲ هزار  و ۵۷۲ میلیارد  ریال معادل ۹۹ درصد از کل خرید رسیده است.

بدهی ۲.۵ میلیارد تومانی دولت به گندم‌کاران استان کردستان

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت  ۲.۵ میلیارد تومان به گندم‌کاران استان کردستان بدهکار است، یادآور شد: دولت در سال جاری به منظور حمایت از تولید کنندگان برای هر تن محصول تحویلی از سوی بهره برداران به مراکز بخش خصوص ۱۵۰ هزار ریال و مراکز بخش دولتی ۲۵۰ هزار ریال به کشاورزان بابت کرایه حمل پرداخت می کرد.

جعفری اضافه کرد: از محل کمک های دولت برای حمل گندم به بهره برداران این استان که محصول خود را به مراکز نگهداری و سیلوهای دولتی تحویل داده اند، ۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان گفت: امسال در بیش از ۹۳ مرکز، محصول مازاد بر نیاز گندم کاران این استان به صورت تضمینی خریداری شد که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده بود.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.