۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۲۳۳ ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ دسته: تولید
۰

محمد مسجدی مدیرعامل شرکت شکوسان صنعت جوان، با اشاره به اینکه روش اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به ضرر تولیدکنندگان است، گفت: درحال حاضر حلقه‌های زنجیره تولید به درستی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مشارکت ندارند. لذا این مسئله موجب شده است، تولیدکنندگان با وجود پرداخت این مالیات، از مزایای آن بهره مند نشوند.

به گزارش سمیه بیگدلی خبرنگار استان البرز مسیر اقتصاد زنگ هشدار توقف فعالیت برخی واحدهای تولیدی استان البرز به صدا درآمده است، لذا مسئولین کشور بایستی در سال رونق تولید، برای رفع موانع تولید اقدامات اولویت داری را در دستور کار خود قرار دهند.

روش اخذ مالیات بر ارزش افزوده به ضرر تولیدکنندگان است

محمد مسجدی مدیرعامل شرکت شکوسان صنعت جوان در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود تولید از صرفه اقتصادی برخوردار نیست، تصریح کرد: عدم ثبات قیمت نرخ ارز، پیش بینی ناپذیری قیمت مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز ماشین آلات تولید، عدم نظارت دقیق سازمان های ذیربط بر قیمت مواد مصرفی و بروکراسی سخت اداری از موانع اصلی تولید است.

مسجدی در ادامه با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده با تولید ناسازگار است، گفت: درحال حاضر حلقه‌های زنجیره تولید به درستی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مشارکت ندارند. لذا این مسئله موجب شده است، تولیدکنندگان با وجود پرداخت این مالیات، از مزایای آن بهره مند نشوند.

وی همچنین با انتقاد از قوانین گمرک، تصریح کرد: قوانین و مقررات گمرگی از ثبات برخوردار نیست و این مسئله برای تولیدکنندگان به چالش جدی تبدیل گشته است. به عنوان مثال تولیدکننده ای بازاریابی صادراتی برای محصولات خود در کشورهای همسایه انجام می دهد، اما بلافاصله صادرات آن کالا ممنوع می شود.

پراخت تسهیلات بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد به واحدهای تولیدی 

این تولید کننده ورق‌های پلیمری و پلاستیک پی وی سی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی حمایت ویژه ای از تولیدکنندگان نمی کنند، اظهار کرد: به عنوان نمونه، یکی از وظایف اصلی بانک ها حمایت تسهیلاتی از تولیدکنندگان است، اما عملا این بانک ها با اخذ جرایم دیرکرد و سودهای کلان، فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد می کنند.

وی ادامه داد: بانک های عامل تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند، در صورتیکه بایستی تسهیلات با نرخ سود ۵ الی ۸ درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

محمد مسجدی در پایان با بیان اینکه این مجموعه تولیدی بیش از ۵۰ پرسنل فعال دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین قبل از اینکه واحدهای تولیدی با مشکل تعدیل نیرو مواجه شوند، اقدام به رفع مشکلات و چالش های مسائل تولید نمایند.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.