۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۹۳۱۹ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

رضایی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تشریح روند بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس گفت: کلیات این طرح در کمیسیون اجتماعی تصویب شده و این کمیسیون با تشکیل کارگروهی ویژه اقدام به بررسی جزئیات این طرح کرده است. پس از بررسی جزئیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی توسط این کارگروه ویژه، اعضای کمیسیون اجتماعی نظر نهایی خود را در خصوص این طرح اعلام خواهند کرد.

مسعود رضایی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در تشریح روند بررسی طرح تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: این طرح همچنان در مجلس در حال بررسی است. طبق اعلام موافقین تشکیل وزارت بازرگانی با تشکیل این وزارتخانه وضع معیشتی و اقتصادی مردم بهبود خواهد یافت. با تشکیل وزارت بازرگانی این وزارتخانه مامور به انجام وظایف مربوط به تنظیم بازار و واردات محصولات خواهد شد.

بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کارگروه ویژه کمیسیون اجتماعی

رضایی با اشاره به جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: اعضای این کمیسیون با بررسی کلیات طرح به آن رای مثبت دادند و در حال حاضر نیز کمیسیون اجتماعی با تشکیل کارگروه ویژه ای اقدام به بررسی جزئیات آن کرده است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: پس از اعلام نظر کارگروه تخصصی ویژه کمیسیون اجتماعی در خصوص جزئیات این طرح، اعضای کمیسیون اجتماعی در خصوص جزئیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی رای گیری کرده و آن را به صحن ارسال خواهند کرد. بنابراین تا زمانی که نتیجه بررسی این کارگروه مشخص نشود، طرح تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار صحن قرار نخواهد گرفت.

لزوم تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی

طرح تشکیل وزارت بازرگانی اواسط اسفندماه سال گذشته توسط برخی از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه مجلس شد و دو کمیسیون اجتماعی و صنایع به کلیات آن رای مثبت دادند. طرح تشکیل وزارت بازرگانی در دو سال گذشته ۳ بار دیگر به مجلس ارسال شده بود که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی در شرایطی بررسی می شود که طبق آئین نامه داخلی مجلس چنانچه موضوع طرح و لوایح در دست بررسی گسترده باشد باید کمیسیون مشترک ویژه ای برای آن تشکیل شود.

مطابق ماده ۵۸ «درمورد طرحها و لوايحى كه به تشخيص هيأت رئيسه به دو يا چند كميسيون ارتباط اساسى داشته باشد، كميسيون مشترک تشكيل مى ‏گردد، تعداد اعضاء كميسيون مشترك بيست و سه نفر می باشد. تعيين سهم هر كميسيون به‌وسيله هيأت‌ رئيسه مجلس و انتخاب آنان توسط كميسيون ذی ربط می باشد.»

گفتنی است سال گذشته نیز برای بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی کمیسیون مشترک ویژه ای متشکل از اعضای کمیسیون های مختلف مجلس تشکیل شد و در نهایت این کمیسیون به تشکیل این وزارتخانه رای منفی داد.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.