۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۱۷۴ ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ دسته: انرژی
۰

پس از مدت ها انتظار، طبق اعلام مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران پس از طی روال قانونی، اول بهمن ماه ۹۷ سومین دوره عرضه نفت در بورس آغاز خواهد شد. قیمت پایه هر بشکه نفت خام سبک ایران در دوره پیش رو ۵۲.۴۲ دلار اعلام شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد به گفته سعید خوشرو مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، سومین نوبت عرضه نفت در بورس انرژی، اول بهمن ۱۳۹۷ به میزان یک میلیون بشکه خواهد بود.

خوشرو با اعلام اینکه طبق مجوز شورای عالی هماهنگی اقتصادی دوره تسویه حساب معاملات در این نوبت از ۶۰ به ۹۰ روز افزایش یافته است گفت: حداقل حجم محموله های عرضه شده نیز ۳۵ هزار بشکه در نظر گرفته شده است.

قیمت عرضه هر بشکه نفت در بورس ۵۲ دلار اعلام شد

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران قیمت پایه نفت خام سبک ایران در دوره پیش رو را ۵۲.۴۲ دلار به ازای هر بشکه اعلام کرد و گفت: این قیمت با توجه به روند معاملات قابل تغییر است اما انتظار می رود که مشتریان با این قیمت حاضر به خرید باشند.

وی با اشاره به مجوز شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای عرضه سه میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی گفت: در این مرحله، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران برای عرضه در نظر گرفته شده و به تناسب فروش، نسبت به حجم عرضه در دوره‎های بعدی تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

خریداران همه نفت را فروختند

پس از ایجاد فاصله زمانی در عرضه سوم نفت در بورس، برخی رسانه ها از عدم موفقیت فروش نفت توسط خریداران سخن گفتند؛ اما بیژن زنگنه وزیر نفت به آن واکنش نشان داد و گفت: خریداران نفت در بورس توانسته‌اند طلای سیاه را صادر کنند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است[۱].

پینوشت:

[۱] خبرگزاری ایسنا؛ کد خبر: ۹۷۱۰۰۵۰۲۹۸۱

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.