۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۸۹۵ ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت
۰

شبکه پرداختی ریپل توانسته است با اتکاء به قابلیت های فناوری بلاک چین، گزینه های مختلفی را برای انجام پرداخت‌های بین المللی ارائه کند. به همین دلیل تاکنون بانک ها و مؤسسات مالی متعددی به استفاده از این راهکارهای جدید روی آورده اند. گزینه های ارائه شده توسط شبکه پرداختی ریپل، امکان مبادله بدون استفاده از حساب های کارگزار و واسط را فراهم کرده است که در نهایت به کاهش قابل توجه زمان انجام مبادلات منجر می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد ریپل شرکتی است که از ظرفیت فناوری بلاک چین برای توسعه راه حل هایی جهت انجام مبادلات بین المللی استفاده می کند. این شرکت تاکنون توانسته است گزینه های مناسبی جهت انجام پرداخت های بین المللی ارائه دهد و تحولی را در صنعت پرداخت رقم بزند.

محصولات متعدد ریپل برای تغییر شیوه پرداخت های بین المللی

شرکت ریپل مالک ارز دیجیتالی XRP است؛ البته این ارز دیجیتالی و شرکت ریپل مستقل از یکدیگر هستند. در طول سال گذشته ریپل اقداماتی را برای ترویج استفاده از ارز دیجیتالی XRP و موارد استفاده بیشتر از این ارز دیجیتالی را فراهم کرده است.

ریپل محصولات متعددی را برای استفاده در پرداخت های فرامرزی ایجاد کرده است. این محصولات توسط بسیاری از بانک ها و مؤسسات مالی در سراسر جهان تطبیق داده شده اند. محصولات ریپل به مقرون به صرفه بودن و سرعت بالای انجام عملیات شناخته می شوند.

هزینه پرداخت های بین المللی از طریق گزینه های ریپل بسیار پایین است. همچنین این گزینه ها در مقایسه با سایر روش های انتقال وجه بین المللی از سرعت بالایی برخوردار هستند.

استقبال شرکت ها از راهکارهای ریپل جهت انجام پرداخت های بین المللی

راهکارهای بین المللی ریپل جهت انجام پرداخت ها شامل xCurrent، xVia، RippleNet و xRapid است. راهکار xRapid آخرین محصول این شرکت است که به عنوان یک ابزار پرداخت بین المللی از ارز دیجیتالی XRP برای تسریع پرداخت های فرامرزی استفاده می کند. این محصول در سال گذشته میلادی راه اندازی شده است و استقبال فراوان بازار از ارز XRP را به درپی داشته است.

از زمان راه اندازی xRapid چندین شرکت خود را با آن وفق داده اند و سیستم های پرداختی‌شان را به آن متصل کرده اند. تا کنون ۱۲ شرکت xRapid را به سیستم خود اضافه کرده اند و یا برنامه ای را برای استفاده از این فناوری دارند.

تاکنون ریپل ۳ پلتفرم معاملاتی برای ارز دیجیتالی را تأیید کرده است. سیستم های پرداختی مانند Mercury FX و Cuallix نیز در زمینه پرداخت های بین المللی فعال هستند. طبق اعلام ریپل این شرکت ها برای افزایش سرعت پرداخت های مشتریانشان از xRapid استفاده خواهند کرد.

حذف «حساب‌های کارگزار» در مبادلات بین‌المللی با استفاده از ریپل

ریپل همچنین لیستی از شرکت های متقاضی استفاده از این راه حل پرداختی را منتشر کرده است که اعلام کرده اند در آینده نزدیک این سیستم را راه اندازی خواهند کرد. در هنگام راه اندازی xRapid، شرکت ریپل ویژگی سازگاری با قوانین و مقررات را در مورد این محصول برجسته کرد.

راهکار xRapid در انجام پرداخت های بین المللی، بر خلاف روش های کنونی و قدیمی پرداخت وجه، نیاز به «حساب های کارگزار»، که وجوه داخل آن از پیش پرداخت شده است را حذف می کند. در عوض این منبع نقدینگی مورد نیاز به وسیله ارز دیجیتال XRP که در پلتفرم های معاملاتی در سراسر جهان قرار دارد، تأمین می شود.

به این ترتیب پرداخت های بین المللی به جای آنکه چندین روز یا هفته به طول انجامد، در عرض چند ثانیه پردازش و انجام می شود.

امکان استفاده از ارزهای واقعی در قالب شبکه پرداختی ریپل

نکته جالب توجه دیگر درباره ریپل این است که این پیام رسان مالی اجازه می دهد ارزهای واقعی بدون پشتوانه نیز با استفاده از آن منتقل شوند.

به طور مثال در کشور هند که ارزهای دیجیتالی اجازه فعالیت ندارند، در بستر ریپل پیام رسانی مالی از طریق ارزهای غیر دیجیتالی انجام می شود.

منبع: اسمارت اِریوم yon.ir/fPv8h

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.