۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۷۳۱۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک های مرکزی اندونزی و سنگاپور با هدف مقابله با نااطمینانی جهانی که بازارهای سراسر جهان را فرا گرفته است، اقدام به انعقاد پیمان پولی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار نموده اند تا به جای دلار از ارزهای ملی خود در تجارت دوجانبه استفاده کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد رئیس جمهور اندونزی و نخست وزیر سنگاپور در دیدار با یکدیگر توافق نموده اند تا بانک مرکزی دو کشور برای مقابله با عدم اطمینان جهانی پیمان پولی دوجانبه منعقد نمایند.

انعقاد پیمان پولی دوجانبه به ارزش ۱۰ میلیارد دلار میان سنگاپور و اندونزی

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی در این خصوص گفت: در شرایطی که بازار های مالی جهانی دچار نااطمینانی هستند، تمرکز ما بر همکاری با دیگر کشورهاست و به همین دلیل پیمان پولی دوجانبه با سنگاپور را به ارزش کل ۱۰ میلیارد دلار منعقد کرده ایم.

لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور نیز در این دیدار اعلام کرده است که این پیمان پولی در پاسخ به شرایط خارجی است که بر همه بازارهای سراسر جهان از جمله کشورهای آسه آن حاکم شده است.

لونگ گفته است که در پاسخ به این وضعیت، بانک مرکزی ما و اندونزی تصمیم به همکاری دوجانبه گرفته اند و در قالب این همکاری دو کشور می توانند از ارزهای ملی خود برای مبادله با یکدیگر استفاده کنند.

منطقه جنوب شرق آسیا که دو کشور در آن واقع شده اند، در معرض آسیب پذیری از نااطمینانی های جهانی است و لذا دو کشور توافق نموده اند تا همکاری های دوجانبه و منطقه ای خود را تقویت کنند تا ثبات پولی و مالی خود را افزایش دهند.

بر همین اساس مقرر شده است که بانک های مرکزی دو کشور در رابطه با جزئیات این پیمان پولی همکاری کنند.

منبع: جاکارتاپست yon.ir/uvWDs

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.