۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۳۳۹۴ ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ دسته: حمل و نقل
۰

گرمابی نماینده استان خراسان رضوی ایجاد امنیت، فعال شدن ترانزیت و توسعه کشاورزی و معادن در شرق کشور را از مزایای تکمیل راه آهن چابهار-سرخس دانست و گفت: قطعا آستان قدس رضوی با منابع مالی خود می تواند در توسعه کشور و به ویژه شرق آن که با محرومیت، عقب ماندگی و عدم توسعه روبرو است، نقش آفرینی کند.

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد ایجاد امنیت در شرق کشور را از مزایای راه آهن چابهار-سرخس دانست و گفت: احداث این خط ریلی در نزدیکی مرزهای شرق کشور باعث افزایش امنیت این منطقه خواهد شد.

وی با بیان این که احداث راه آهن شرق کشور باعث جلوگیری از مهاجرت از این منطقه خواهد شد، گفت: وجود جمعیت و جوامع شهری و روستایی یکی از عوامل مهم ایجاد امنیت است و در صورتی که شرق کشور خالی از سکنه بماند، راه برای نفوذ در عمق کشور باز خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ظرفیت ترانزیتی راه آهن چابهار-سرخس گفت: از طریق این خط ریلی، ارتباط بسیار خوبی از کشورهای سابق شوروی و روسیه به سمت آب های آزاد و بندر در حال توسعه چابهار ایجاد خواهد شد و این مسیر حمل و نقل بین المللی علاوه بر درآمدزایی، سبب ایجاد اشتغال و توسعه خواهد شد.

شکوفایی شرق کشور با تکمیل راه آهن چابهار- سرخس

نماینده نیشابور و فیروزه گفت: کشاورزی و معادن از ظرفیت های شرق کشور است که با  تکمیل راه آهن چابهار-سرخس شکوفا می شود.

وی ادامه داد: تکمیل این خط ریلی تاثیر به سزایی در منطقه شرق کشور خصوصا استان های کمتر توسعه یافته سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد داشت.

گرمابی درباره نقش آستان قدس در تکمیل راه آهن چابهار-سرخس گفت: قطعا آستان قدس رضوی با منابع مالی خود می تواند در توسعه کشور و به ویژه شرق آن که با محرومیت، عقب ماندگی و عدم توسعه روبرو است، نقش آفرینی کند. سرمایه آستان قدس می تواند بسیار ذی قیمت باشد و هر چه در این منطقه هزینه کند، به جا و مناسب است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.