۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۵۹۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

دولت آلمان بنا بر پیشنهاد انجمن های کشاورزی این کشور قصد دارد به منظور کاهش اثرات منفی ناشی از افزایش آتش‌سوری، یارانه ای به میزان ۱ میلیارد یورو به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در این کشور پرداخت نماید. به گفته وزیر کشاورزی آلمان، دولت این کشور ماه آینده درخصوص جزئیات این اقدام تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد پس از آغاز فصل گرم تابستان در مناطق اروپایی و افزایش دما در این کشورها، شیوع آتش سوزی جنگل ها خسارت های زیادی به کشاورزان و بخش شیلات وارد شده است.

آلمان از جمله کشورهایی است که در معرض آسیب های جدی ناشی از افزایش دما قرار دارد به نحوی که آتش سوزی در جنگل های مناطق شمال و شرق این کشور وافزایش دمای رودخانه ها منجر به نابودی بسیاری از محصولات کشاورزی و ماهی ها شده است.

حمایت دولت آلمان از کشاورزان آسیب دیده از آتش سوزی

به همین منظور کشاورزان آلمانی پس از زیان های وارد شده به مزارعشان به دلیل افزایش دما خواستار افزایش حمایت های دولت به میزان ۱ میلیارد یورو شدند.

رئیس انجمن کشاورزان آلمانی خشکسالی های سال های اخیر افزایش دمای هوا در تابستان را عامل مهم و اصلی ورشکستگی احتمالی برخی از کشاورزان این کشور دانست.

طبق اعلام دولت و کارشناسان بخش کشاورزی آلمان آن دسته از کشاورزانی که درآمدشان ۳۰ درصد کمتر از درآمد متوسط کشاورزان باشد، شامل حمایت های مستقیم دولت میشوند.

کشورهای توسعه یافته همچون آلمان سالانه مقادیر زیادی به عنوان یارانه حمایتی به کشاورزان پرداخت می کنند که بخش زیادی از آن در قالب برنامه های جبران خسارت پرداخت می شود.

۱۶۰ میلیارد دلار یارانه سالانه بخش کشاورزی در آمریکا و اتحادیه اروپا

نگرانی دولت آلمان از افزایش احتمالی قیمت محصولات کشاورزی

در همین راستا نیز وزیر کشاورزی آلمان از تاثیر خشکسالی های سال های اخیر مخصوصا در شمال و شرق این کشور، بر افزایش قیمت محصولات غذایی در بازارها خبر داده است.

وزیر کشاورزی آلمان اخیرا از کاهش تولید محصولات کشاورزی در این کشور ابراز نگرانی کرده است به نحوی که طبق اعلام وی بهره وری تولید سیب زمینی، ذرت و چغندرقند کاهش پیدا کرده است و دامداران به دلیل خشکسالی و آتش سوزی های اخیر توان تامین علوفه مورد نیاز دام های خود را ندارند.

گفتنی است اخیرا صنایع لبنی این کشور نیز به دلیل کاهش علوفه مصرفی دام های این صنعت  تقاضای افزایش قیمت شیر خام داشته اند.

از سویی دیگر نیز بر اساس گزارش های اعلام شده از سوی دولت آلمان برداشت غلات این کشور نیز به دلیل کاهش بارندگی ها حدود ۱.۴ میلیون تن نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

دولت کاهش صدمات ناشی از کاهش تولید محصولات کشاورزی را جبران می کند

کاهش تولید محصولات کشاورزی منجر به افزایش قیمت این محصولات می شود، به همین منظور دولت فدرال آلمان قصد دارد تا جلسه ای پیرامون کاهش تولید محصولات کشاورزی و افزایش قیمت احتمالی در بازار داشته باشد.

وزیر کشاورزی آلمان گفته است دولت این کشور قصد دارد به منظور کاهش قیمت محصولات در بازار، به کشاورزان یارانه پرداخت نماید اما تصمیم گیری نهایی در خصوص این موضوع در ماه های آینده صورت خواهد گرفت.

بر اساس اعلام انجمن های کشاورزان آلمانی دولت های ایالتی و فدرال، این کشور باید ابتدا وضعیت اضطراری در بخش کشاورزی اعلام و سپس اقدام به تهیه بودجه اضطراری در جهت حمایت از کشاورزان نمایند.

گفتنی است حزب محافظه کار آلمان که در حال حاضر مسئولیت کشاورزی این کشور را نیز برعهده دارد همواره سیاست های حمایت مالی از کشاورزان را در دستور کار خود قرار می دهد.

هرچند اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان معتقدند بر مبنای برنامه ریزی صحیح و اصولی در حمایت از بخش کشاورزی آلمان باید هزینه های تولید کشاورزان کاهش پیدا کند.

تامین امنیت غذایی و حمایت از کشاورزان سیاست ۶۰ ساله اروپا

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.