۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۷۰۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳ دسته: انرژی
۰

کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود که با حضور کارشناسان و مسئولین دستگاهی برگزار خواهد کرد، به بررسی نحوه اصلاح نظام قیمت گذاری برق با تاکید بر مشترکین پرمصرف و آثار آن در کشور می‌پردازد.

به گزارش مسیر اقتصاد جلسه «اصلاح نظام قیمت گذاری برق با تاکید بر مشترکین پرمصرف» امروز دوشنبه ۱ مردادماه سال ۹۷ رأس ساعت ۱۰ صبح در کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس، مسئولین دولتی از وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و وزارت و نمایندگان اصناف  و تنی چند از کارناسان حوزه برق حضور دارند.

هدف از برگزاری این جلسه بررسی راهکارهای اصلاح نظام تعرفه گذاری برق برای مشترکین پرمصرف خانگی و نقش آن در مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی و قطعی برق خواهد بود.

گفتنی است یکی از چالش‌های اساسی صنعت برق و وزارت نیرو رشد مداوم اوج بار مصرف برق و عدم توانایی بخش تولید برای پاسخ گویی به این نیاز است. با این شرایط بازنگری در روش های مدیریت مصرف برق ضروری به نظر می‌رسد.

مشترکین پرمصرف خانگی با مصرف ۴۰۰۰ مگاوات در زمان های پیک مصرف نقش کلیدی را در بوجود آمدن بحران برق و خاموشی های ناشی از آن ایفا می کنند.

با این وجود قیمت نسبتا ارزان برق برای این مشترکین که عموما از طبقات برخوردار جامعه نیز هستند هرگونه انگیزه برای بازنگری در شیوه ی مصرف را از آنها سلب می کند. بنابراین ضروری است در تعرفه برق این مشترکین بازنگری شده و به شیوه ای مناسب اصلاح شود تا قیمت واقعی برق از آنها اخذ شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.