۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۳۵۳۳ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ دسته: کشاورزی
۰

نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از طرح های انتقال آب گفت: با تقویت مدیریت منابع آبی همچون اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوان داری و پخش سیلاب بر روی رودخانه های فصلی، می توانیم آب موجود را حفظ و مشکل کم آبی را برطرف کنیم.

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم بم و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مسیر اقتصاد با اشاره به وضعیت آب در کشور گفت: بحران آب در کشور جدی است و به طور متوسط میانگین سال‌های خشکسالی در کشور از مرز ده سال گذشته است.

صرفه جویی آب در تمام بخش های مصرفی الزامیست

وی با اشاره به این که میانگین بارش در سال جاری نسبت به سال گذشته کمتر بوده، افزود: وزارت نیرو و مصرف کنندگان آب چه بخش شرب چه کشاورزی و چه صنعت می بایست تلاش وافری برای مدیریت و صرف جویی در منابع آبی داشته باشند.

نماینده مردم بم گفت: دربرنامه ششم توسعه مصوب شده است که برای جبران کمبود آب شرب برخی از استان‌های کم آب به طور استثنا از دیگر مناطق دیگر کشور آب انتقال داده شود که این برنامه با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است.

با اجرای عملیات آبخیزداری به حفظ منابع آب کمک کنیم

نیکزادی پناه با اشاره به اهمیت دشتها، تالاب ها و قنوات در مدیریت منابع آبی گفت: با تقویت مدیریت منابع آبی همچون اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوان داری و پخش سیلاب بر روی رودخانه های فصلی می توانیم آب موجود را حفظ کنیم، همچنین در بخش کشاورزی هم از طریق رعایت الگوی کشت و اجرای تمام قد آبیاری نوین کشاورزی و تحت فشار به بهره وری منابع آبی کمک شایانی کنیم.

وی با اشاره به تبخیر بالای آب در کشور گفت: علاوه بر طرح‌های آبخیزداری و قنوات می توانیم به وسیله پوشاندن کانال‌های انتقال آب به خوبی از تبخیر آن جلوگیری کنیم.

اجرای عملیات آبخیزداری از سدسازی اثربخش تر است

استحصال آبهای ژرف باید به سرعت رها شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در برخی از مناطق با صرف هزینه های هنگفتف آب شیرین را به مناطق مختلف کشور انتقال می دهند در حالی که بودجه ی ناکافی برای جلوگیری از رفتن آب‌های شیرین فصلی به دریاها صورت نمی گیرد.

نماینده مردم بم گفت: اخیرا نیر بحث استحصال آب های ژرف به جد در حال پیگیری است این در حالی است که ما آب‌های سطحی و آب‌های تحت الارضی مان را از بین بردیم و در حال حاضر می خواهیم میراث آیندگانمان را نیز با همین نحوه مصرف به نابودی بکشانیم.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.