۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۷۵۹ ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ دسته: پول و بانک
۰

کشور استونی به منظور مدیریت بهتر بازار پول های الکترونیکی راه اندازی یک پول الکترونیکی ملی با نام اِستکوین را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال جاری میلادی استقبال مردم کشورهای جهان از پول های الکترونیکی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این مسئله موجب شده است دولت های متعددی راه اندازی یک پول الکترونیکی بومی را دستور کار قرار دهند.

در همین راستا دولت استونی نیز به تازگی اعلام کرده است قصد دارد واحد پول الکترونیکی اِستکوین را به عنوان جایگزینی برای دیگر پول های الکترونیکی موجود در بازار راه اندازی نماید.

طبق گفته های مقامات دولت استونی این پول الکترونیکی به زودی راه اندازی خواهد شد و به منظور استفاده مردم این کشور در نقل و انتقال پول و نگهداری از دارایی ها وارد بازار خواهد شد.

مسئله راه اندازی پول های الکترونیکی مستقل در هر کشور در ابتدا در ماه اوکتبر سال جاری میلادی یعنی حدود ۲ ماه قبل مطرح شد. در آن زمان ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا به شدت علیه این طرح موضع گیری نمود و اعلام کرد هیچ کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا حق ندارند یک پول ملی راه اندازی نمایند.

با اینحال از آن زمان تا به حال دولت های متعددی برای کنترل بهتر بازار پول های الکترونیکی اقدام به راه اندازی پول الکترونیکی ملی کرده اند.

از آن زمان تا به حال کشورهای اروپایی متعددی نیز این مسئله را مطرح نموده اند که راه اندازی یک پول الکترونیکی جدید، برخلاف تصور رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا، به معنی اعمال سیاست پولی مستقل توسط کشورهای عضو این اتحادیه نیست.

با این حال تا به حال هیچکدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم به راه اندازی پول الکترونیکی نگرفته اند.

کشور استونی در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا نیست اما در آینده نزدیک عضویت این کشور در اتحادیه اروپا دور از تصور نیست. استونی از جمله کشورهای پیشرو در خدمات الکترونیکی محسوب می شود به طوریکه بخش بسیار قابل توجهی از خدمات دولتی در این کشور از طریق الکترونیکی انجام می شود.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.