۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۹۵۰ ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ دسته: پول و بانک
۰

کشور روسیه توجه ویژه ای را به حوزه پول های الکترونیکی و فناوری بلاک چین معطوف نموده است و قصد دارد با اجرای پروژه های توسعه ای متعدد، به یکی از پیشروترین کشورها در این زمینه تبدیل شود.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور روسیه در سال های اخیر توجه ویژه ای برای توسعه زیرساخت های پول های الکترونیکی و به طور خاص فناوری بلاک چین انجام داده است.

در سال های اخیر بسیاری از پیشرفت های حاصل شده در زمینه صنعت پول های الکترونیکی در کشور روسیه بدست آمده است. علاوه بر این می توان گفت در تمامی پروژه های توسعه ای در این حوزه دست کم یک فرد روسی حضور دارد.

پروژه هایی مانند پول الکترونیکی اِتِروم و بلاک نوتری که از کشور روسیه آغاز شده اند، توانسته اند به طرز قابل توجهی در سطح جهان توسعه یابند و امروزه به عنوان پروژه های جهانی در حوزه پول های الکترونیکی محسوب می شوند.

با اینحال کشور روسیه پروژه های ویژه دیگری نیز در این حوزه در دست اقدام دارد. توسعه این پروژه ها می توانند در آینده نزدیک پیشرفت های مؤثر دیگری را در حوزه زیرساخت های پول های الکترونیکی ایجاد نمایند.

در حال حاضر ۵ پروژه اصلی روسیه در حوزه فناوری بلاک چین و پول هال الکترونیکی ویوز، بیوکوین، سیب کوین، گولوس و کولیونووو نام دارند. هرکدام از این پروژه ها با هدف خاصی طراحی شده اند و متخصصان کشور روسیه در حال توسعه این پروژه ها هستند.

امروزه از طرفی مخاطرات متعددی عرصه تبادلات مالی بین الملل را تهدید می کند و از طرف دیگر ظهور فناوری بلاک چین و پول های الکترونیکی فرصت های بیشماری را پیش روی کشورها قرار داده است.

در چنین شرایطی روسیه قصد دارد در حوزه بلاک چین و پول های الکترونیکی به یکی از پیشروترین کشورهای جهان تبدیل شود.

منبع: راشا اینسایدر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.