۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۰۶۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ دسته: انرژی
۰

اویل کوین یک پول الکترونیکی است که با پشتوانه ذخایر نفتی جهان و مطابق با قوانین نظام بانکی جهانی است و از سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد یک گروه از مدیران فناوری و نظام بانکی جهان به تازگی اعلام کرده اند که قصد دارند یک پول الکترونیکی جدید با عنوان اویل کوین راه اندازی نماید.

اویل کوین اولین پول الکترونیکی است که به گفته سازندگان آن با قوانین جهانی سازگار است و پشتوانه آن ذخایر نفت کشورهای جهان است. این پول الکترونیکی از ابتدای سال آینده میلادی وارد بازار ها خواهد شد.

هدف از راه انداری این پول الکترونیکی ایجاد یک بستر امن برای سرمایه گذاری و نگهداری از دارایی ها عنوان شده است. هر اویل کوین قرار است معادل یک بشکه نفت باشد و تعداد اویل کوین نیز متناسب با میزان ذخایر نفت در جهان در نظر گرفته می شود.

نکته قابل توجه در خصوص این پول الکترونیکی در برابر دیگر واحدهای پولی آن است که به طور کامل با پشتوانه ذخایر نفتی است و علاوه بر آن مطابق با قوانین نظارتی بانکی در کشورهای جهان از جمله آمریکاست.

از این رو انتظار می رود استقبال مردم برای خرید اویل کوین و استفاده از آن به عنوان دارایی در مقایسه با دیگر پول های الکترونیکی قابل توجه باشد.

رواج این پول الکترونیکی می تواند به مسیری برای خرید و فروش نفت در جهان تبدیل شود و از این طریق به کاهش تسلط دلار آمریکا در بخش تبادلات بخش انرژی جهان منجر شود.

منبع: اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.