۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۱۵۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

کشور پاکستان و تایلند به منظور افزایش ۲.۵ برابری تجارت میان خود، در حال نهایی کردن یک قرارداد تجارت دوجانبه هستند. قرار بر این است تا با انعقاد این قرارداد، مبادلات فیمابین از یک میلیارد دلار به ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش مسیر اقتصاد سوات کاوسوک رایزن تایلند در پاکستان روز جمعه (۲۲ سپتامبر) گفت: تایلند و پاکستان در تلاش هستند تا توافقنامه تجارت دوجانبه میان خود را نهایی کنند که پس از تصویب آن انتظار می رود میزان تجارت میان دو کشور به بیش از دو برابر افزایش یابد.

وی افزود: پاکستان در طول این سالیان پیشرفت قابل توجهی کرده و تجارت دوجانبه و روابط دیپلماتیک میان دو کشور بیشتر تقویت شده و قرار بر این است تا با انعقاد قرارداد تجارت دوجانبه میان دو کشور، مبادلات فیمابین از یک میلیارد دلار به ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گفته کاوسوک، حدود ۴۵ شرکت تایلندی طیف جدیدی از تکنولوژی و محصولات را در نمایشگاه پاکستان ارائه کرده اند که اعتماد سرمایه گذاران تایلندی را نشان می‌دهد.

شمیم احمد فیرپو رئیس اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان نیز با اشاره به پتانسیل عظیم تجارت میان دو کشور، گفت: عمده صادرات پاکستان به تایلند شامل نخ، الیاف، مواد شیمیایی، روغن، گوشت و غیره می باشد که سایر محصولات نیز می توانند با قرارداد تجارت دوجانبه میان دو کشور، به این تعداد افزوده شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه تایلند در پاکستان نشان دهنده این است که تبلیغات رسانه های غربی علیه پاکستان شکست خورده و در حال حاضر بسیاری از شرکت های تایلندی علاقه مند به توسعه همکاری های تجاری با پاکستان می باشند.

لازم به ذکر است که کشور پاکستان در حال گسترش روابط تجاری دوجانبه خود با کشورهای دیگر می باشد و در این زمینه در ماه های اخیر اقدام به انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه متعددی نموده است که به عنوان نمونه می توان به امضای ۳۸ توافقنامه تجارت دوجانبه با ۵ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس اشاره نمود.

منبع: دنیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.