۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۲۳۰ ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ دسته: کشاورزی
۰

مدیر توسعه بازرگانی صنف سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی باید در دستور وزارت کشاورزی قرار گیرد، گفت: توسعه کشاورزی قراردادی به دلائل متعدد باعث کاهش مهاجرت روستایی، اشتغال زایی، تولید هدفمند، حذف واسطه ها و توسعه صادرات خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد حمید رضا خلیلی مدیر توسعه بازرگانی صنف سازمان جهاد کشاورزی ۲۶ شهریور ماه در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه کشاورزیِ قراردادی باید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد، گفت: این نوع کشاورزی خریدار را با تولیدکننده از طریق یک قرارداد الزام آور پیوند می دهد و نوع کالای تولیدی را نیز مشخص می کند.

وی افزود: سیستم کشاورزی قراردادی را می توان به عنوان یک مشارکت بین بخش های مختلف زنجیره تولید در نظر گرفت که تولیدکنندگان بخش کشاورزی مهمترین رکن این حلقه را تشکیل می دهند.

خلیلی همچنین اظهار داشت: توسعه کشاورزی قراردادی به دلائل متعدد باعث کاهش مهاجرت روستایی، اشتغال زایی، تولید هدفمند و توسعه صادرات می شود و بسیار حائز اهمیت است.

مدیر توسعه بازرگانی صنف سازمان جهاد کشاورزی با اعلام اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی تشکیل زنجیره های تولید تا تامین بازار داخلی و صادرات است، گفت: ایجاد چنین حلقه های اساسی در تولید با کیفیت، بهره‌وری بالا، حذف واسطه ها، کاهش قیمت تمام شده و ثبات پایدار قیمت ها بسیار نقش آفرین است.

وی افزود: ایجاد زنجیره های تولید در بخش کشاورزی همچنین سبب افزایش بهره وری، کاهش هزینه های تولید، ارائه محصول با قیمت مناسب به بازار جهانی، بهبود تولید و کاهش سهم واسطه گری می شود.

خلیلی با بیان اینکه ایجاد زنجیره تولید در بخش کشاورزی نقش بسزایی در تولید پایدار و امنیت غذایی خواهد داشت، بر لزوم ایجاد زنجیره تولید تا عرضه به بازار مصرف محصولات تاکید کرد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.