۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۱۸۴ ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ دسته: کشاورزی
۰

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کشت فراسرزمینی ایران در برزیل برای تولید محصولات کشاورزی، به خرید ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی برای این منظور اشاره کرد و گفت: در این اراضی دانه های روغنی از جمله ذرت و سویا کشت می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد از سایت مرکوپرس طبق داده های شرکت ملی عرضه غذایی برزیل (Conab)، بانک مرکزی این کشور و همچنین مؤسسه آمار و جغرافیای برزیل (IBGE)، کشاورزی پربارترین بخش اقتصاد این کشور است.

این بخش بدون افزایش هزینه های عمومی با مقدار زمین ثابت، نسبت به دیگر کشورها تولیدات بیشتری داشته است؛ همچنین میزان برداشت محصول در این کشور بر اساس وسعت زمین در سال ۱۷-۲۰۱۶ تا ۴ درصد افزایش یافته و بهره وری مزارع تا ۲۲,۸ درصد بالا رفته است.

با احتساب این رشد، کشور برزیل در بالاترین رده بهره وری در میان پربارترین کشاورزی های جهان قرار گرفته و حتی از قدرت های بزرگ اقتصادی جهان فراتر رفته است.[۱]

به گفته مسئولین وزارت کشاورزی برزیل، تولیدات کشاورزی این کشور ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی و ۵۰ درصد صادرات برزیل را تشکیل می دهد؛ همچنین ۸ درصد از کل اراضی برزیل به کشاورزی و ۲۰ درصد به دامپروری اختصاص دارد و ۶۵ درصد از اراضی دیگر این کشور را جنگل های بومی تشکیل می دهند.

طبق اعلام قائم مقام وزارت کشاورزی برزیل، سرمایه گذاری در بخش تحقیقات کشاورزی یکی از عوامل عمده موفقیت برزیل در توسعه کشاورزی است و این کشور توانسته از طریق سرمایه گذاری و تحقیقات علمی تولیدات کشاورزی خود را به ۳ برابر افزایش داده و از یک کشور واردکننده به یک کشور صادر کننده محصولات کشاورزی و دامپروری تبدیل شود.

همکاری ایران و برزیل با کشت فراسرزمینی

هفته گذشته مقامات کشاورزی کشورمان با توجه به پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی برزیل، در دیدار با مقامات این کشور خواستار ورود به عرصه تولیدی این کشور برای کشت محصولات مورد نیاز کشورمان شده اند.

در این دیدار که توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی و قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و مواد غذایی برزیل برگزار شد، مقامات ایرانی خواستار کشت فراسرزمینی برخی از محصولات در اراضی برزیل شدند.

این مقام مسئول با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت فراسرزمینی برنامه ریزی مفصلی انجام داده است، اظهار داشت: در آینده نزدیک، هیاتی از بخش خصوصی برای بررسی زمینه های کشت فراسرزمینی به برزیل سفر می کند.

جوادی به خرید ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی برای کشت فراسرزمینی در برزیل اشاره کرد و گفت: در این اراضی دانه های روغنی از جمله ذرت و سویا کشت می شود.

همچنین طبق گفته ی قائم مقام وزارت کشاورزی برزیل، در حال حاضر سطح مبادلات برزیل و ایران ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که عمده تجارت ۲ کشور درحوزه کشاورزی است و به واردات گوشت قرمز، سویا و ذرت ایران از برزیل اختصاص دارد.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری ایانا کد خبر ۴۸۴۵۰



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.