۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۰۶۶۲ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ دسته: کشاورزی
۰

نیاورانی ضمن تاکید بر تجارت دوجانبه در حوزه کشاورزی با ازبکستان و کشورهای سی آی اس گفت: در این زمینه باید به رفع مشکلات تجار و بازرگان در کشورهای هدف صادراتی پرداخت و برای اصلاح و متعادل سازی تعرفه ها در راستای برقراری موازنه تجاری توجه ویژه ای کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد، صدرالدین نیاورانی نائب رئیس اتحادیه سبزی و میوه در برنامه ۱۹ شهریورماه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد گفت: ایران با وجود ظرفیت های غنی در حوزه کشاورزی ضمن تامین و تنظیم بازارهای داخلی می تواند سالانه حجم زیادی از محصولات کیفی تولیدی خود را روی ریل صادرات قرار دهد.

وی اظهارداشت: تولید کنندگان محصولات کشاورزی جهت حضور پر رنگ در سطح بازارهای بین المللی ضمن تبلیغات و معرفی تولیدات خود باید به بحث بازاریابی، کیفیت، قیمت و موارد دیگر توجه جدی داشته باشند.

نائب رئیس اتحادیه سبزی و میوه ضمن اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات در ازبکستان گفت: حضور در نمایشگاه های بین المللی از جمله مهمترین ابزارهای بازاریابی است.

وی افزود: نمایشگاه های بین المللی ضمن تسهیل معرفی محصولات تولیدی، در جذب مشتری برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی بسیار نقش آفرین هستند.

ازبکستان بازاری خوب برای صادرات محصولات کشاورزی

نیاورانی تصریح کرد: امکان توسعه صادرات به ویژه در حوزه کشاورزی بین دو کشور ایران و ازبکستان به دلیل همجواری و مسائل دیگر به خوبی فراهم است.

وی در ادامه با اعلام اینکه ازبکستان بازار خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی ایران است، بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت به نفع رونق تولید، اشتغالزایی، رشد اقتصادی و ارزآوری تاکید کرد.

نائب رئیس اتحادیه سبزی و میوه یادآورشد: برای توسعه و تعمیق روابط تجاری بین ایران و کشورهای سی. آی. اس، ضمن همکاری بیشتر با اتاق های بازرگانی و اتحادیه های صادراتی، باید به رفع مشکلات تجار و بازرگان در کشورهای هدف صادراتی پرداخت و برای اصلاح و متعادل سازی تعرفه ها در راستای برقراری موازنه تجاری توجه ویژه ای کرد.

 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.