۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۰۶۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ دسته: کشاورزی
۰

کشور هند در سال گذشته میلادی مبلغی بالغ بر ۷۷ میلیارد روپیه معادل ۱.۲ میلیارد دلار به منظور حمایت از کشاورزان هندی در قالب بیمه کشاورزی پرداخت کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال گذشته میلادی بیش از ۹ میلیون کشاورز هندی از طرح بیمه کشاورزی این کشور منتفع شده اند. طرح بیمه کشاورزی یکی از طرح های دولت هند به منظور حمایت از کشاورزان این کشور است.

طبق اعلام آقای نراندرا مودی، نخست وزیر هند این کشور در سال گذشته میلادی مبلغی بالغ بر ۷۷ میلیارد روپیه معادل ۱.۲ میلیارد دلار به منظور حمایت از کشاورزان هندی در قالب بیمه کشاورزی پرداخت کرده است.

نراندرا مودی از سال ۲۰۱۴ به عنوان نخست وزیر کشور هند انتخاب شده و برنامه های متعددی را برای افزایش رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال کشور هند در نظر گرفته است. در این میان یکی از برنامه های اصلی دولت هند حمایت از تولید و اشتغال در بخش کشاورزی بوده است.

حمایت بیمه ای از کشاورزی امروزه در بسیاری از کشورهای جهان اعمال میشود. این نوع حمایت به طور مؤثری بر بهبود وضعیت زندگی کشاورزان اثر دارد و در نتیجه تولید و اشتغال بخش کشاورزی را به طرز قابل توجهی ارتقاء میدهد. علاوه بر این حمایت بیمه ای از کشاورزی در صورتی که به درستی مدیریت شود کمترین میزان انحراف را در منابع اختصاص داده شده خواهد داشت.

منابع دولتی هند همچنین اعلام کرده اند که به منظور راستی آزمایی و اطلاع از میزان متضرر شدن کشاورزان هندی، از آخرین فناوری های روز همچون تلفن های هوشمند، سنسورهای دور برد، اطلاعات ماهواره ای و همچنین پهباد استفاده کرده اند.

دولت هند برنامه ویژه ای برای حمایت از بخش کشاورزی دارد که یکی از این برنامه ها طرح حمایت بیمه ای از کشاورزان است. در همین راستا دولت هند به منظور بررسی و ارزیابی چگونگی اجرا و نتایج این طرح به طور مداوم جلساتی را با حضور دست اندرکاران برگزار میکند.

علاوه بر این دولت هند برنامه گسترده ای برای استفاده از فناوری های روز دنیا در بخش کشاورزی و دیگر بخش های اقتصادی دارد و تسهیلاتی را در این زمینه در نظر گرفته است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.