۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۷۴۶ ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ دسته: کشاورزی، ماهی تیلاپیا
۰

کشورهای آمریکا و کانادا مشتریان ثابت تیلاپیای اندونزی هستند؛ به این کشورها باید آلمان، هلند، فرانسه، بلژیک، استرالیا، سنگاپور، تایوان، مالزی و ویتنام را نیز اضافه کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، یکی از گونه های ماهی تیلاپیا در جهان، تیلاپیای نیل است که در اندونزی از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل به یکی از محصولات اصلی تولید آبزی پروری این کشور تبدیل شده است.

مصرف این ماهی دارای فواید بسیاری است. تیلاپیا در برابر کیفیت آب و مقابله با بیماری ها به نسبت ماهیان دیگر مقاومت نسبتا بیشتری دارد. همچنین تحمل شرایط مختلف آب و هوایی، دارا بودن پروتئین نسبتا بالا و مواد آلی فراوان سبب شده است تا ماهی تیلاپیا بتواند در آبهای شیرین و شور توانایی مناسبی برای رشد داشته باشد.

به همین دلیل تیلاپیای نیل به عنوان یکی از گونه های تیلاپیا در اندونزی محبوبیت فراوانی یافته است چون تولیدکنندگان این ماهی می توانند در آبهای بسیار شور نیز به تولید این ماهی بپردازند.

این قابلیت سبب شده است تا تولید تیلاپیای نیل به سرعت در این کشور توسعه یابد. بنابراین تولید این ماهی هر ساله در اندونزی نسبت به سال قبل رشد چشمگیری می یابد.

به طور متوسط تولید این ماهی در سال جاری نسبت به سال قبل با افزایش حدودا ۱۸ درصدی روبرو بوده است؛ همچنین ارزش تولید آن نیز نسبت به سال قبل نزدیک به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

بازار صادرات تیلاپیا در اندونزی

تیلاپیای اندونزی در حال حاضر موفقیت های زیادی را در بازارهای جهانی بدست آورده است. کشورهای آمریکا و کانادا مشتریان ثابت تیلاپیای این کشور هستند؛ به این کشورها باید آلمان، هلند، فرانسه، بلژیک، استرالیا، سنگاپور، تایوان، مالزی و ویتنام را نیز اضافه کرد.

حجم صادرات تیلاپیا توسط اندونزی در سال ۲۰۱۵، به بیش از ۱۴ هزار تن و به ارزش ۹۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶، به بیش از ۱۱ هزار تن و به ارزش ۷۲ میلیون دلار رسید.

با وجود کاهش صادرات در سال ۲۰۱۶ همچنان تیلاپیا مهمترین محصول صادراتی اندونزی در حوزه آبزیان تلقی می شود که به همین دلیل تولید این ماهی در اندونزی به یک مسئله استراتژیک تبدیل شده است.

منبع: سایت جیتونیوز اندونزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.