۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۵۱۴۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ دسته: مالیات
۰

حسین محمد صالحی دارانی نماینده مردم فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر ضرورت اتصال همه سامانه‌های تجاری به سامانه مودیان برای اثرگذاری مطلوب، گفت: اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای مقابله با فرار مالیاتی و حرکت به سمت اخذ عادلانه و هوشمندانه مالیات ضروری است.

حسین محمد صالحی دارانی نماینده مردم فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به ویژگی‌های قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: اگر رهگیری کالایی در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان درست و دقیق صورت پذیرد، قطعا این امر جلوی بسیاری از تخلفات در حوزه مالیات و حتی قاچاق کالا را خواهد گرفت. باید اشکالات درباره زیرساخت‌های قانون فوق برطرف شود. متاسفانه برخی از کالاها هنوز قابل رهگیری نیستند و مردم نمی‌توانند از صحت کالای خود از باب کیفیت و قیمت مطمئن شوند، بنابراین این ایرادات باید برطرف شود. همچنین سامانه‌های تجاری باید اقدام به اتصال سامانه خود به سامانه مودیان کنند تا ایراد و اشکالات در این بخش از بین برود.

نقش قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در مقابله با فرار مالیاتی

وی افزود: وقتی داده‌های همه سازمان‌ها به این سامانه متصل نشوند، تلاش‌ها به نتیجه نخواهد رسید این در حالی است که قانون فوق در این بخش صراحت لازم را دارد. همچنین باید جلوی فرار مالیاتی برخی از افراد و کسبه را گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌ها مردم را مجبور به واریز مبلغ جنس خریداری شده به حساب دیگری می کنند، بیان کرد: این مسئله به خودی خود تخلف است و به نوعی تخلف مالیاتی برشمرده می‌شود. بنابراین برخی از پزشکان و شرکت‌های اقتصادی با درآمد کلان به هیچ وجه وارد این سامانه نمی‌شوند و ما همچنان در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم. از این رو قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به خوبی می‌تواند در این بخش ایفای نقش و مشکلات را برطرف کند.

اجرای کامل سامانه مودیان دریافت مالیات را منصفانه و هوشمندانه می‌کند

صالحی تاکید کرد: در صورت اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان می‌توانیم شاهد دریافت مالیات منصفانه و هوشمندانه در کشور باشیم. چرا که مردم از اجرای عدالت در رنج نیستند و تنها بی‌عدالتی آنها را می‌رنجاند. وقتی فروشنده خرده‌پا مالیات خود را بیشتر از آنچه در نظر گرفته شده، پرداخت می‌کند، برخی از فروشگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی با درآمد کلان مالیات حداقلی به دولت می‌دهند که این مسئله به خودی خود موجب بی‌عدالتی می‌شود و مردم را می‌رنجاند. همه کسب و کارهای کلان باید به سامانه مودیان متصل شوند، تا فرآیند مالیات‌ستانی به درستی محقق شود.

انتهای پیام/ مالیات



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.