۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۲۸۳۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ دسته: مالیات، نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

دومین نشست از نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، با موضوع «الزامات و آثار مالیات بر سود سپرده‌های بانکی» روز دوشنبه ۱۴ آذر ماه در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود. نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» در بازه آبان تا اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش مسیر اقتصاد در ادامه برگزاری هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» در بازه آبان تا اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. این همایش سالانه که معتبرترین رویداد اقتصاد مقاومتی در کشور است، با آیین افتتاحیه در بیست و سوم آبان ماه آغاز شده، سپس با چندین نشست تخصصی و همچنین دریافت و بررسی طرح‌های سیاستی ادامه می‌یابد و در نهایت در ایام مقارن با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد. این همایش توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی، کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور و با همکاری نهادهای پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی مختلف برگزار می‌شود.

در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه‌های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می‌گردد.

۵ محور نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

رویکرد این همایش سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی نماید.

در سال جاری موضوع مالیات به عنوان موضوع محوری این همایش قرار گرفته و برای بررسی آن ۵ محور در نظر گرفته شده‌است. «حکمرانی»، «ترکیب و پایه‌ها»، «فرآیند و فناوری»، «شاخص‌های عملکردی» و «کارکردها و آثار» ۵ محور مذکور است.

دومین نشست از نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

دومین پیش نشست از این همایش، به محور فرآیند و فناوری و موضوع «الزامات و آثار مالیات بر سود سپرده‌های بانکی» می‌پردازد. میزبان این نشست مرکز پژوهش های مجلس خواهد بود.

در این نشست، آقایان محمدرضا یزدی زاده عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور، احمد زمانی رئیس سابق مرکز آموزش و پژوهش سازمان مالیاتی، محسن حسنی معاون دفتر فنی و مدیریت ریسک سازمان مالیاتی، جعفر مهدی زاده مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی، مهدی رعنایی مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد و موسی شهبازی غیاثی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس حضور خواهند داشت.

دومین نشست از نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در تاریخ دوشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ الی ۱۷ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان این حوزه جهت کسب اطلاع از محتوای مباحث علمی این نشست، به سایت همایش به آدرس  conf9.mett.ir مراجعه نمایند. همچنین پخش زنده نشست از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

aparat.com/masire.pishraft/live

پوستر برگزاری این نشست در زیر قابل رویت است:

کمیته علمی نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

کمیته علمی این همایش را آقایان مهدی موحدی بک نظر عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد، احمد غفارزاده عضو سابق شورای عالی مالیاتی، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی، مهدی رعنایی مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی و علی نصیری اقدم عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی رحمت الله علیه تشکیل می‌دهند.

همچنین هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی یکم اسفندماه سال گذشته در وزارت راه و شهرسازی با موضوع «مسکن؛ پیشران تولید» برگزار گردید.

انتهای پیام/ مالیات



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.