۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۷۵۲۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ دسته: مسکن، هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

محمد صادق کریمی کارشناس انرژی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: بزرگترین ذی نفع بهینه سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان، وزارت نفت است؛ بنابراین انتظار می‌رود این وزارتخانه متولی اصلی باشد و به روش‌های مختلف شرایط را برای اجرای قوانین بهینه سازی مصرف فراهم کند.

به گزارش مسیر اقتصاد نشست «الزامات بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان در طرح‌های ملی مسکن» روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه، با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد. این نشست، ششمین پیش نشست تخصصی از هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ ۱ اسفند سال جاری با موضوع «مسکن؛ پیشران تولید» برگزار خواهد شد. در این نشست ابعاد، الزامات و مهم‌ترین مسائل مربوط به ساخت مسکن باهدف کاهش مصرف انرژی در بخش خانگی مورد بررسی قرار گرفت.

وزارت نفت باید متولی بهینه سازی مصرف انرژی در ساخت مسکن باشد

محمد صادق کریمی کارشناس انرژی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در این نشست گفت: اگر قیمت گاز آنقدر بالا بود و مردم را به سمت بهینه سازی مصرف انرژی در خانه سوق میداد، نیازی به قاعده گذاری دولت و تعیین متولی اصلی نبود. اما در حال حاضر این امکان فراهم نیست و افزایش قابل توجه قیمت گاز با مخاطراتی مواجه است.

وی افزود: در چنین شرایطی و با توجه به اینکه سازنده ساختمان هم دولت است، به نظر می‌رسد بزرگترین ذی نفع کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان، وزارت نفت است. بنابراین این وزارت خانه باید به عنوان متولی اصلی وارد شود و به روش‌های مختلف شرایط را برای اجرای قوانین بهینه سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان فراهم کند.

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.