۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۳۱۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ دسته: مسکن
۰

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه ۵۵ هزار خانه روستایی در استان اردبیل تسهیلات مقاوم‌سازی دریافت کرده است، افزود: افزایش تسهیلات مقاوم سازی خانه‌های روستایی به ۵۰ میلیون تومان شرایط را قدری بهتر کرده است؛ اما روستاییان همچنان انتظار افزایش این مبلغ را دارند؛ چراکه ۵۰ میلیون تومان نیز برای ساخت و مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی کافی نیست.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد طرح بهسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی در دو دهه اخیر در کشور نتایج سودمندی را در کاهش تلفات و آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله، سیل و رانش به همراه داشته است. علاوه بر این مقاوم سازی به مهاجرت معکوس، بهبود سیمای روستاها و افزایش سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی روستاها منجر شده است.

انتظار مردم افزایش مبلغ تسهیلات مقاوم سازی خانه‌های روستایی است

فرهاد سبحانی مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: در دو دهه اخیر در استان اردبیل فعالیت‌های خوبی در حوزه مقاوم سازی و ارتقای توان مساکن روستایی در برابر حوادث قهری و غیرمترقبه رخ داده که به بهبود شرایط زندگی در این مناطق نیز منجر شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات در این شرایط اقتصادی چندان جذابیتی برای بهسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی به همراه نداشت. اخیرا با افزایش پرداخت این رقم تا ۵۰ میلیون تومان و همچنین آورده خود روستائیان شرایط بهتری را به وجود آورده است ولی همچنان انتظار می‌رود منابع پرداختی افزایش پیدا کند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ما کمترین پشت نوبتی‌ها را در پرداخت این تسهیلات در بانک‌های عامل داریم به طوری که به محض معرفی واجدین شرایط در بهره‌مندی از تسهیلات مقاوم سازی بانک‌های عامل با دریافت مدارک مورد نیاز نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کنند.

۵۵ هزار روستایی از وام مقاوم سازی بهره‌مند شدند

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در این استان صاحبان نزدیک به ۵۵ هزار واحد از تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی روستایی استفاده کرده‌اند و با سهمیه پیش‌بینی شده در سالجاری امیدواریم این رقم به ۶۰ هزار واحد نیز برسد.

وی در مورد بازپرداخت تسهیلات عرضه شده به روستائیان و رضایتمندی بانک‌ها از این امر بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع در سطح ملی و استانی همچنان انتظار می‌رود دریافت کنندگان این تسهیلات در بازپرداخت نهایت دقت را انجام دهند تا با بازگشت این منابع به چرخه بانکی امکان پرداخت تسهیلات بیشتر به متقاضیان فراهم آید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل از روستاییان به عنوان خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها در بازپرداخت تسهیلات مقاوم سازی یاد کرد و گفت: علاوه بر یک هزار و ۲۲۰ روستای استان اردبیل که از این منابع بهره‌مند شدند در ۲۲ شهر زیر ۲۵ هزار نفر استان نیز تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی در حال پرداخت است.

سبحانی از طرح ویژه بنیاد مسکن در ساخت مساکن ویژه برای خانواده‌های دو معلول و بیشتر خبر داد و تصریح کرد: با شناسایی این خانواده‌ها ساخت ۶۸ واحد در مناطق روستایی و شهری شروع شده که امیدواریم تا پایان امسال ۱۶ واحد مسکن معلولان و همچنین طلاب در روستاها به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.