وزارت امور خارجه از طریق معاونت دیپلماسی اقتصادی و سفارتخانههای ایران در خارج از کشور، وظیفه پشتیبانی و تسهیلِ تجارت خارجی و کمک به افزایش صادرات غیر ...
یکی از ابزارهای سازمان توسعه تجارت برای عمل به وظایف خود، سامانه جامع تجارت است. این سامانه از یکسو میتواند به تسهیل فرایند تجارت خارجی کمک کند و از ...
در اغلب کشورهای پیشرفته «سیاستگذاری تجاری» بر عهده یک سازمان با وظایف، اختیارات و مسئولیتهای مشخص گذاشته شده است. اما در ایران بیش از ۲۰ نهاد و سازما ...
مشوقهای صادراتی از جمله راهکارها و ابزارهای ترغیب تولیدکنندگان و صادرکنندگان به افزایش صادرات است. این مشوقها اگر در مصارفی همچون ایجاد، توسعه و تجه ...
کشورهای دنیا مطابق با سیاست صنعتی که برای خود در نظر گرفتهاند، روابط تجار خود را با سایر کشورها تعریف میکنند. نظام تعرفهگذاری کالا، یکی از جلوههای ...
یکی از الزامات مهم رشد تجارت خارجی کشورها، ثبات قوانین، مقررات و دستورالعملهای مربوط به حوزه تجارت است. تجّار برای افزایش تجارت خود و رشد صادرات نیاز ...
کشورهای محور مقاومت در کنار برخوردار بودن از بسترها و ظرفیتهای مناسب تاریخی، فرهنگی و ژئوپلیتیکی برای همکاری و همگرایی اقتصادی و تجاری، به دلیل موانع ...
سازمان هشت کشور در حال توسعه مسلمان موسوم به دی-هشت از جمله پیمانهایی است که به منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای ...
اتحادیه اقتصادی اوراسیا به دنبال تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی و تجاری در سطح دنیا است. این اتحادیه از جمله ظرفیتهای مهم اقتصادی و تجاری برای ایران است ...
سازمان همکاری اقتصادی موسوم به اکو یکی از سازمانهایی است که به منظور تقویت روابط تجاری و افزایش همبستگی اقتصادی، در منطقه غرب آسیا تشکیل شد. اما عوام ...