علاوه بر کاهش بار مالی در بودجه دولت
محققان دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا معتقدند که استفاده از روش PPP در اجرای پروژههای عمرانی و زیرساختی این کشور علاوه بر کاهش بار مالی بر بودجه دولت، با ...
به منظور جلوگیری از طولانی مدت شدن اجرای پروژه ها انجام شد
مجلس مکان مناسبی برای بررسی و تصویب پروژه های عمرانی نیست. لذا ضروری است یک نهاد مشخص به این منظور راه اندازی شود تا با امکان سنجی پروژه های عمرانی، پ ...
به بهانه امکانپذیر نبودن تامین اعتبار
امکان واردات ریل با فاینانس و تامین مالی خارجی و عدم توانایى در پرداخت نقدی به تولیدکنندگان داخلی، بهانه ای است که باعث شده شرکت راه آهن از تولیدات دا ...
با بودجه دولت پروژه های عمرانی کشور تکمیل نمی شود
اگر بخواهیم با استفاده از بودجه دولت پروژه های عمرانی را تامین مالی کنیم، بدون اینکه پروژه جدیدی تعریف شود، ۱۰ تا ۱۵ سال زمان می برد تا این پروژه ها ت ...
دولت نمی تواند تامین مالی کند
ضروری است دولت و مجلس هر چه سریعتر به سمت استفاده از روش های جدید تامین مالی پروژه های عمرانی حرکت کنند تا پروژه های انباشت شده به بیش از ۶۰۰ هزار میل ...
سرمایهگذاری خارجی در ۱۰ سال اخیر نیمی از نیاز ایران را نیز پوشش نداده است
آمارها نشان میدهد که مجموع میزان سرمایهگذاری خارجی در ۱۰ ساله گذشته، به اندازه ای نبوده است که بتواند نیازهای ایران به سرمایه گذاری را برطرف نماید و ...
راه آهن شلمچه-بصره به کجا می رسد؟
راه آهن شلمچه–بصره به عنوان نقطه اتصال شبکه ریلی ایران و عراق است که در دو سال گذشته برخلاف وعده مسئولین هنوز تکمیل نشده است. ...
پیشنهاد به دولت برای فعال کردن بخش خصوصی:
خط ریلی سرخس- چابهار یکی از ده ها پروژه عمرانی دولت است که به دلیل نبود منابع مالی کافی با گذشت ۷ سال با کندی در حال پیشرفت است. این درحالیست که امکان ...
یک پروژه عمرانی معطّل ۹ هزار میلیارد تومان منابع مالی
ضروری است دولت با طراحی نظامی برای تامین مالی پروژه احداث خط ریلی چابهار-سرخس که نیازمند ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه است، راه اندازی این زیرساخت اقتصا ...
بانک مرکزی پاسخ دهد
۱۸ ماه از اجرای برجام می گذرد و به نظر می رسد نظام بانکی کشور هنوز برای ارتباط با بانک های خارجی مشکل دارد و مشخص نیست چه اندازه از پول های بلوکه شده ...