۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۷۵۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ دسته: پول و بانک
۳

در پی انتشار اسامی بدهکاران بزرگ بانک تجارت، شرکت سرمایه گذاری دریک بنا دارد از این بانک به دلیل تخلف در ارائه صورتهای مالی شکایت کند. به عقیده این شرکت، بانک تجارت اسامی یکی از بدهکاران را به اشتباه و جهت اختفاء نام بدهکار واقعی ارائه کرده است. بانک تجارت نیز در پاسخی که در سامانه کدال منتشر شده، این مطلب را تایید کرده و توضیحاتی در خصوص آن ارائه نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد روز چهارشنبه گزارشی در این رسانه منتشر شد که طی آن بر اساس صورت های مالی بانک تجارت که در سامانه کدال منتشر شده، ۳ بدهکار بزرگ این بانک معرفی شدند. (اینجا)

بر اساس گزارش مذکور، توکلی طرقی با ۱۷۷۳ میلیارد تومان بدهی و تسهیلات غیرجاری، ریخته گران با ۶۶۱ میلیارد تومان و زنوزی مطلق با ۵۸۱ میلیارد تومان، ۳ بدهکار بزرگ بانک تجارت هستند که در مجموع حدود ۳ هزار میلیارد تومان از این بانک تسهیلات گرفته‌اند.

در پاسخ به این گزارش، جوابیه ای توسط روابط عمومی شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک به شرح زیر برای این رسانه ارسال گردیده است: امروز در برخی رسانه های مجازی و دیگر مبادی خبری و حتی جراید کشوری و محلی متاسفانه مطلبی کذب بر اساس صورت های مالی بانک تجارت (که در سامانه کدال بورس انتشار یافته) منتشر می‌گردد که براساس آن آقای زنوزی مطلق مبلغ ۵۸۱ میلیارد تومان به بانک تجارت بدهکار می‌باشد.

روابط عمومی شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی اعلام می‌نماید؛ در سال ۱۳۹۱ با واگذاری مجتمع فولاد بناب این بدهی توسط خریداران با بانک تجارت تسویه حساب و تبدیل تعهد گردیده که نامه مفاصا حساب و آزاد سازی وثایق شرکتها تابعه از بانک تجارت در دسترس است و انتشار بدهی بنام آقای زنوزی مطلق در سیستم کودال مغالطه جهت پوشش دادن نام بدهکار واقعی میباشد.

شکایت از بانک تجارت به دلیل تخلف در ارائه صورت‌های مالی

ضمن تکذیب هر گونه بدهکار بودن آقای محمد رضا زنوزی مطلق و شرکتهای تابعه به بانک تجارت اعلام میگردد چون انتشار این مطلب آنهم بعد از ۷ سال!!! نشان از سوء نیت جهت اختفاء نام بدهکار واقعی است لذا بدینوسیله اعلام می‌دارد که شکایت لازم بر علیه مدیران آن بانک تسلیم مقامات محترم قضایی خواهد شد و نتیجه و تصمیمات متخذه با کسب اجازه از مراجع قضایی محترم از ناحیه این روابط عمومی به استحضار عموم خواهد رسید.

انتظار دارد بر اساس قانون مطبوعات این جوابیه در کلیه مراجع خبری که موضوع بدهکار بودن آقای زنوزی مطلق را تحت هر عنوانی منتشر نموده‌اند عیناً منتشر شود.

پاسخ بانک تجارت در سامانه کدال

بانک تجارت نیز در پاسخ به این جوابیه، توضیحات ذیل را در سامانه کدال ارائه نموده است:

به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع مي‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درج نام آقاي زنوزي مطلق به عنوان بدهکار عمده بانک به استحضار می رساند طي سالهاي گذشته بدهي ايشان به شرکت‌هاي زيرمجموعه گروه بانک گردشگري منتقل و تبديل تعهد شده و گروه متعلق به آقای محمدرضا زنوزی مطلق در حال حاضر فاقد بدهي به بانک تجارت مي‌باشند.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

انتهای پیام/ نظام مالی

  1. باسلام عرضه خسته نباشید بنده سهام عدالت بردم بانک تجارت مشهد شعبه ۰۴۲۷۰فردوسی درتاریخ ۷/۳/۹۹دادم هنوز پول نریختن وجواب گو نین و مگه نگفتن ۲۴ساعت بعد فروش بانک یاید واریزکسواریزکنن لطفا پیگیری کنید شمارو باید اجاره خونه بدم ۳برج هست عقب مونده و کارهمبقرانکارهم بریم سرکار ۰۹۰۲۰۰۶۵۲۰۲این. شماره منه دلتون سوخت مامور بفرسید تا پیگیری کنه

    ۰۰
  2. عرض سلام واحترام
    درتاریخ ۱۴۰۱ بهمن ماه من به بانک تجارت شعبه بلوار دلاوران تهران کد۷۹۹مراجعه کردم فقط ۱ باجه کارانجام دادونوبت به من نرسید وخیلی بی ادبانه به من توهین کردند. خداازشون نگذره فقط کارمندها تلفن وچایی به دست بودند. کارم انجام نشدورفتم شعبه دیگه درخواست دادم. خواهشا رسیدگی کنید. باتشکر.

    ۰۰
  3. لطفا بانک تجارت بلوار دلاوران را ببندید. و بجاش قهوه خونه باز کنید.

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.