۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۴۶۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ دسته: تولید
۰

مدیرعامل شرکت فرانگار شرق فیلتر خودرو با بیان اینکه سرمایه در گردش چالش اصلی تولیدکنندگان داخلی است، تصریح کرد: چالش دیگر برخی شرکت های تولیدی، فروش وبازاریابی محصولات است؛ لذا بایستی دولت حمایت های تقاضامحور از طریق بازارسازی برای اینها را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش زارع خبرنگار استان فارس مسیر اقتصاد  مهمترین مشکلی که امروزه تولیدکنندگان خلاق و نوآور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبود سرمایه در گردش است. به همین منظور حمایت های تسهیلاتی دولت می تواند، مشکلات عمده این تولیدکنندگان را حل کند.

حمایت مستمر دولت از صنایع نیاز امروز جامعه تولیدکننده

شاپور پیروزی مدیرعامل شرکت فرانگار شرق فیلتر خودرو در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه دولت بایستی برای حل مشکلات اساسی تولیدکنندگان اقدامات مؤثری انجام دهد، گفت: برخی شرکت های تولیدی صنعتی، بدون حمایت های تسهیلاتی دولت ورشکسته می شوند و علاوه بر بیکاری ده ها پرسنل، صادرات محصولات با ارزش افزوده بالای آنها نیز متوقف می شود.

 مدیر عامل این شرکت تولیدی با بیان اینکه حمایت های دولت  مقطعی است، تصریح کرد: اگر دولت حمایت های خود را متمرکز کند و به یک صنعت راهبردی به گونه ای توجه نماید تا به مرحله خودکفایی برسد، بسیاری از چالش های فعلی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در کشورهای حاشیه خلیج فلارس نظیر عمان و قطر از مزیت های قابل توجهی برخوردار است و فرآیند ثبت شرکت و اخذ مجوز در این کشورها به سرعت انجام می شود، افزود: این کشورها با وجود آنکه صنعتی نیستند از این مزیت نسبی مناسبی در فرآیند اخذ مجوز برخوردار هستند، حال آنکه در کشور ما با وجود ظرفیت های نسبی، یکی از موانع کسب و کار همین مجوزها و قوانین زائد است، که بایستی برای حل آن چاره ای اندیشید.

سرمایه در گردش نیاز اصلی تولیدکنندگان داخلی

مدیرعامل شرکت فرانگار شرق فیلتر خودرو با بیان اینکه ظرف مدت دو سال تولید این مجموعه از ۸ محصول به بیش از ۱۲۰ محصول رسیده است، گفت: این شرکت صنعتی در عرصه تولید مواد نانو پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است.

وی کمبود سرمایه در گردش را مشکل اصلی تولیدکنندگان دانست و گفت: شرکت فرانگار شرق فیلتر خودرو، طرح های هوشمندانه را به منظور تولید محصولات مختلف شناسایی کرده است، اما کمبود نقدینگی موجب شده تا نتوان در این زمینه اقدام مؤثری را انجام دهیم.

این تولیدکننده با بیان اینکه در زمینه بازارسازی و فروش محصولات خود مشکل خاصی نداریم، گفت: در صورت حمایت های تسهیلاتی توان تولید و فروش بسیاری از محصولات داخلی را داریم. اما عدم حمایت های مالی موجب شده تا این مجموعه تولیدی تنها با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کند.

حمایت تقاضامحور راهبردی هوشمندانه برای رونق تولید

پیروزی در پایان با بیان اینکه برخی شرکت های تولیدی چالش اصلی شان فروش محصولات و بازارسازی است، گفت: دولت بایستی برای رونق تولید، حمایت تقاضامحور از طریق بازارسازی برای محصولات تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.