۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۹۳۸ ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ دسته: دولت و حکمرانی
۰

حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، در برنامه بدون تعارف ضمن اشاره به دسترسی بهتر مردم به مسئولین پس از حذف نرده‌ها در نمازهای جمعه گفت: مردم انقلاب کردند تا فاصله‌ها بین آن‌ها با مسئولین برداشته شود. باید تلاشی همگانی شکل بگیرد تا فاصله میان مردم و مسئولین واقعا برداشته شود.

به گزارش مسیر اقتصاد حجت الاسلام محمّدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه در برنامه بدون تعارف این هفته حضور پیدا کرد. بخشی از این برنامه به گفتگو پیرامون اقدام تحسین‌برانگیز جوان‌ترین امام‌جمعه تهران در برداشتن نرده‌های میان مردم و مسئولین اختصاص یافت.

دسترسی مردم به مسئولین با حذف نرده های نمازجمعه

حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری در پاسخ به علت حذف نرده‌های نمازجمعه در اولین حضور ایشان به عنوان امام‌جمعه تهران گفت: نماز متعلق به همه است و نمی توان صف‌های نماز را جداسازی نمود؛ به صورتی که گویی افراد حاضر در صف اول از رتبه بالاتری برخوردارند و شاید به خدا هم نزدیک ترند و بقیه پایین ترند.

وی در ادامه به جنبه مثبتی از این تغییر اشاره نمود و گفت: مردم به مسئولین دسترسی پیدا کرده‌اند، اگر با کسی از مسئولین کاری داشته باشند، می توانند مستقیما به او مراجعه‌ نمایند و مساله را با او مطرح‌ کنند.

مردم انقلاب کردند تا فاصله با مسئولین برداشته شود

وی در توضیح استقبال گسترده مردم از این اقدام گفت: خود ما نیز فکر نمی‌کردیم این اقدام تا این حد موجب خوشحالی مردم شود. دلیل این امر این است که اساسا مردم انقلاب کردند که فاصله‌ها برداشته شود.

حاج علی اکبری با اشاره به خطبه معروف پس از برداشتن نرده‌های نمازجمعه افزود: در آن خطبه به فاصله‌های ظاهری و واقعی اشاره نمودم. در آستانه چهل سال دوم انقلاب اسلامی، باید تلاشی همگانی شکل بگیرد، باید همه دست به دست هم دهند تا فاصله‌های میان مردم و مسئولین واقعا برداشته شود.

تحویل مناصب مدیریتی به جوانان، زمینه‌ساز انقلاب دوم

وی تصریح کرد: اولویت با حل مشکلات معیشتی مردم، خصوصا قشر محروم است؛ مردم تحت فشار سنگینی هستند اما با نجابت هستند. فشارهای اقتصادی فعلی یک پیچ تاریخی است که باید از آن عبور نماییم.

وی در پایان خطاب به مسئولین گفت: انشاءالله مسئولین به نسل جوان باطراوت، فهیم و صاحب دانش و ابتکار که از راه رسیده است، اعتماد نمایند. اگر مسئولین در برخی مناصب، جایگاه های مدیریتی را به جوانان محول کنند و خود به آن ها مشورت بدهند، انقلاب دیگری پیش خواهد آمد.[۱]

پینوشت:

[۱] فیلم سخنان حجت الاسلام علی اکبری در خبرگزاری صداوسیما، کد مطلب: ۲۴۷۹۵۱۸

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.