۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۲۴۱۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ دسته: تولید
۰

محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن و قطعه سازی کشور با بیان اینکه قیمت خودروها در بازار دارای حباب ۳۰ درصدی است، تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان به دلیل کمبود یک یا چند قطعه وجود دارد که با فعالیت دوباره قطعه‌سازان این خودروها به یکباره وارد بازار می شود و قیمت محصولات کاهش می یابد.

به گزارش مسیر اقتصاد محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه با دستور وزیر صنعت، بانک ها ملزم شدند تا پایان هفته چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه سازی کشور تزریق کنند، تصریح کرد: با تزریق این نقدینگی و اصلاح قیمت قطعات، فرآیند مونتاژ خودروها آغاز خواهد شد.

کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو با عرضه ۱۲۰ هزار محصول تولید شده

وی با بیان اینکه قیمت خودروها در بازار دارای حباب ۳۰ درصدی است، تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ هزار خودرو و برخی منابع می‌گویند ۱۵۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان به دلیل عدم تجاری شدن (کمبود قطعه) وجود دارد که با فعالیت دوباره قطعه‌سازان این خودروها به یکباره وارد بازار شده و بخش زیادی از تعهد خودروسازان انجام خواهد شد.

محبی نژاد ادامه داد: این ۱۲۰ هزار خودرو تا هفته آینده وارد بازار خواهند شد و عرضه این ها قیمت بازار محصولات را کاهش خواهد داد.[۱]

عامل کاهش تیراژ خودروسازان

بررسی ها نشان می دهد نقص یک یا چند قطعه، خط تولید خودروسازان را متوقف خواهد کرد. از طرفی آنطور که محبی نژاد می‌گوید، در حال حاضر عدم تأمین قطعات داخلی توسط قطعه سازان عامل متوقف شدن خط تولید خودروسازان بوده است.

لذا اینطور برداشت می شود که با برطرف شدن چالش های قطعه سازان، مونتاژ خودروهای دارای قطعات ناقص تکمیل شود.

آنطور که منابع آگاه دولتی می گویند، خودروسازان پیش از آغاز تحریم های صنعت خودرو، قطعات وارداتی مورد نیاز خود را تا مدت دو سال وارد کرده اند.

بنابراین در شرایط فعلی مشکلی بابت قطعات وارداتی به وجود نمی آید، اما باید راهبرد صنعت خودرو، داخلی سازی این قطعات باشد تا خودروسازان با مشکل تأمین قطعات مواجه نشوند.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری ایلنا؛ کدخبر: ۷۳۲۳۳۹

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.