۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۶۴۱۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ دسته: انرژی
۲

بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای کشور جهت سرمایه‌گذاری در بخش انرژی، گفت: باید نقدینگی بالای کشور به سمت بخش انرژی هدایت شود تا تورمی ایجاد نکند و موجب بر هم زدن آرامش بازارها نگردد.

حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد ضمن اشاره به حجم بالای نقدینگی کشور، گفت: با استفاده از سرمایه مردم، می توان از توقف توسعه صنعت نفت کشور، جلوگیری کرد.

هدایت نقدینگی به سمت بخش انرژی مانع ایجاد تورم

این نماینده مجلس با بیان اینکه نقدینگی بالایی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که بایستی به سمت و سوی مناسبی هدایت شود تا تورمی ایجاد نکند و موجب بر هم زدن آرامش بازارها نیز نگردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هجوم نقدینگی موجب بر هم زدن آرامش موجود در بازار هایی مثل طلا، مسکن، ارز و … شده است، گفت: بهترین مکان برای هدایت و جذب سرمایه های مردم، فعالیت های تولیدی و زیرساختی علی الخصوص در حوزه انرژی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه واکنش ایران به تحریم های حوزه سرمایه گذاری انرژی، گفت: با استفاده از این سرمایه ها در فعالیت های تولید محور، علاوه بر بی اثر شدن تحریم ها و حضور بخش خصوصی در اقتصاد تقویت خواهد بود.

بهرام نیا افزود: همچنین این اقدام مانع ایجاد تلاطم در بازار و موجب ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی ادامه داد: مقدمه این مسئله، ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه گذاران است تا بتوانند با طیب خاطر، سرمایه خود را در فعالیت های تولیدی و اشتغال زا استفاده کنند. اعتماد بایستی هم از نظر تضمین اصل سرمایه گذاری و همچنین حصول اطمینان از نظر سوددهی و درآمد طرح ها باشد.

نباید متوقف به سرمایه گذاری خارجی باشیم

بهرام نیا با انتقاد از متوقف ماندن طرح های موجود در میادین مشترک، افزود: بهره برداری نکردن از میادین مشترک نفت و گاز با توجه به استفاده کشور های همسایه از آن ها به ضرر کشور بوده و هدر دادن منابع و ثروت های کشور است.

وی ادامه داد: عدم توسعه میادین مشترک علاوه بر اینکه سرمایه های کشور را هدر خواهد داد، موجب استفاده نشدن از ظرفیت بالقوه اشتغال زایی در این صنعت نیز خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر انفعال وزارت نفت در مقابل تحریم های حوزه انرژی، افزود: وزارت نفت بایستی نقش فعال در این زمینه داشته باشد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در میادین مشترک و طرح های موجود در صنعت نفت، ظرفیت های موجود را بالفعل کند.

وی ادامه داد: بایستی با توجه به ظرفیت ها و سرمایه های بخش خصوصی طرح های موجود در صنعت نفت را  به آن ها واگذار کرد و از متوقف ماندن طرح ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ نفت و انرژی

  1. اقای بهرام نیا مگر اقتصاد دان پولی هستند که در مورد هدایت نقدینگی که متخصصان حرفه ای پول هم به سادگی در مورد ان نظر نمیدهند ایشان این طور ناشیانه نظر می دهند

    ۲۰
    • اینکه نقدینگی و پول سرگردان هدایت شود به سرمایه گذاری در پروژه های نفتی یا عمرانی یا تولیدی نیاز به متخصص حرفههههههههه ای داره؟!
      و سوال دیگه اینکه مگه این متخصصان حرفه ای چه گلی به سر ما زدن؟ نتیجه عملکردشون و توصیه شون حتما شده بیش ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی

      ۰۴



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.