۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۹۷۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ دسته: انرژی
۰

امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عادلانه نيست كه يک خانواده در شمال تهران برای سونا و جكوزی و استخر آب گرم يا خيلي از وسايل ديگر، برق يارانه­ ای مصرف كند و وزارت نیرو براي تعادل بخشی به شبکه توزیع، برق يک خانواده را در كوير كه به يخچال و كولر نياز دارد، قطع كند. حداقل كاری كه فعلا می‌­توان انجام داد اين است که مشتركينی كه برای رفاه بيشتر و تفريح، برق بیشتری مصرف می‌کنند، هزينه آن را نيز بپردازند.

دکتر حسین امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد درباره مشترکین پرمصرف برق خانگی گفت: يكي از راهكارهای مديريت مصرف برق، افزايش قيمت يا اصلاح تعرفه برق مشتركين پرمصرف است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: در جلسات مشترک بخصوص جلسه هم انديشی وزير نیرو و مسئولين حوزه برق با اعضا كميسيون های صنايع و حمايت از توليد، از طرف وزارتخانه و بعضی نمايندگان اين موضوع مطرح شد كه با توجه به خاموشي­های امسال برای سال آينده باید فكری بشود.

لزوم مدیریت مصرف در کنار توسعه نیروگاه ها

وی افزود: در این جلسه عنوان شد كه وضعيت نیروگاه ­های برق­آبی و تعداد پروژه ­های نيروگاهی برای سال آينده، ظرفيت توليد کافی به اندازه مصرف را لزوما نخواهد داشت. لذا در كنار همه راهكارها بايد مصرف هم مديريت شود.

امیری تاکید کرد :با توجه به اينكه شبكه برق کشور سراسری است، عادلانه نيست كه يک خانواده در شمال تهران برای سونا و جكوزی و استخر آب گرم يا خيلی از وسايل ديگر، برق  را به صورت يارانه­ ای مصرف كند و وزارت نیرو برای تعادل بخشی به شبکه توزیع، برق يک خانواده را در كوير كه به يخچال و كولر نياز دارد، قطع كند. اما آن مشترک پرمصرف چون در پايتخت است برقش قطع هم نشود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در شرايط كمبود برق، تامين برق مورد نياز مردم بايد در اولويت باشد، اظهار کرد: حداقل كاری كه فعلا می‌­توان انجام داد اين است که مشتركينی كه برای رفاه بيشتر و تفريح، برق بیشتری مصرف می‌کنند، هزينه آن را نيز بپردازند.

دولت اندونزی به مشترکین پرمصرف برق یارانه نمی‌دهد



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.