۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۸۶۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

امیر قطر پس از دیدار خود با رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: قطر به میزان ۱۵ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری خواهد کرد. این اقدام نشان می دهد قطر در چالش‌های بین‌المللی، همگرایی با منطقه را نسبت به همگرایی با آمریکا ترجیح می‌دهد و ایران می‌تواند از این شرایط بهره‌برداری کند.

به گزارش مسیر اقتصاد بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، امیر قطر در دیدار خود با رجب طیب اردوغان گفت: قطر ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم در ترکیه خواهد کرد. دو طرف همچنین در تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها به توافق رسیدند.

امیر قطر با تمجید از حمایت‌های ترکیه از این کشور در روزهای سخت پس از محاصره شدن توسط عربستان گفت: در کنار ترکیه و برادرانمان در ترکیه خواهیم ماند.

استحکام روابطه قطر و ترکیه فرصتی برای ایران

روابط دو کشور پس از کودتای ناموفق در ترکیه و محاصره‌ زمینی قطر توسط عربستان، به دلیل حمایت‌های دو طرف از یکدیگر بیش از پیش مستحکم شده است.

حمایت قطر از ترکیه در برابر آمریکا نشان داد که روابط قطر با آمریکا آسیب پذیر بوده و تقویت روابط اقتصادی ایران با این کشور و همچنین جذب سرمایه‌گذاری قطر در ایران، علیرغم تحریم‌های آمریکا امکان‌پذیر است.

ایران در صورت استفاده از فرصت وابستگی قطر به گذرگاه‌های ایران، می‌تواند توافقات تجاری و اقتصادی پر منفعت و بلندمدت با قطر به امضا برساند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.