۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۳۰۵۷ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ دسته: تولید
۰

رهبر انقلاب اسلامی عصر یکشنبه در بازدید از نمایشگاه کالای ایرانی و صبح دوشنبه در دیدار با کارگران و کارآفرینان، ضمن تقدیر از تولیدکنندگان ایرانی و تحسین کیفیت محصولات موجود در نمایشگاه، بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق تأکید فرمودند.

به گزارش مسیر اقتصاد رهبر انقلاب عصر یکشنبه به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند و صبح دوشنبه در آستانه‌ی روز کار و کارگر، در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، اصلی‌ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانستند.

ایشان تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است، فرمودند: وظیفه‌ی دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه‌ی مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.

آیت الله خامنه ای با تقدیر از تولیدکنندگان ایرانی و تحسین کیفیت محصولات موجود در نمایشگاه، بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق تأکید کردند. ایشان همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند حل مشکلات منعکس‌شده در این بازدید را به‌طور جدی در دولت دنبال کند.

ایشان حمایت از کالای ایرانی را به معنای حمایت از نیروی کار و تولید داخل دانستند و خاطرنشان کردند: این حمایت، همه‌جانبه، و بر عهده‌ی مسئولان و همچنین مردم است.

دولت باید همه موانع تولید را برطرف کند

رهبر انقلاب با اشاره به گلایه‌ها و مشکلاتی که از جانب تولیدکنندگان و کارگران مطرح می‌شود، فرمودند: وظیفه‌ی دولت و مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی، برطرف کردن کامل موانع، همچون مشکلات بیمه، بانکی، مالیاتی و کمبود نقدینگی است.

ایشان با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، مانع از بیکاری کارگران خواهد شد و زمینه‌ی اشتغال جوانان تحصیل‌کرده را نیز در بخش‌های مختلف تولید فراهم خواهد کرد، فرمودند: وظیفه‌ی مردم در حمایت از کالای ایرانی، تصمیم جدی برای خرید تولیدات داخلی است.

رهبر انقلاب در بخش پایانی بیانات خود به موضوع واردات بی‌رویه و همچنین قاچاق کالا اشاره کردند و گفتند: شکایت و گله‌ی بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و کارگران همین دو موضوع است که دولت باید با این مقوله مقابله کند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.