۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۸۶۷۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ دسته: دولت و حکمرانی
۰

شرکت نانویی توانا توانسته است محصولات دانش بنیان خود را به کشورهایی مانند چین و کوبا صادر نماید و گامی رو به جلو در رقابت با کشورهای دیگر در این زمینه بردارد.

به گزارش مسیر اقتصاد هفته گذشته آزمایشگاه فناوری نانو در حوزه پزشکی توسط شرکت دانش بنیان توانا در کوبا افتتاح شد.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این آزمایشگاه شامل ۹ محصول ایرانی از جمله، میکروسکوپ پروبی روبشی (SPM)، لایه نشانی رومیزی، طیف سنج تحرک یونی، تصویربرداری مولکولی فلورسنت، الکتروریس آزمایشگاهی، همگن کننده مافوق صوت، خشک کن انجمادی، هایپر ترمیا و جداکننده سلولی است. [۱]

کامبیز شیخ حسنی سفیر ایران در کوبا و سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در مراسم افتتاح این آزمایشگاه و راه اندازی تجهیزات آن توسط کارشناس شرکت توانا حضور داشتند.

رونق محصولات نانویی ایران در جهان

گفتنی است که شرکت توانا پیش از این دو آزمایشگاه دیگر در چین راه اندازی کرده بود و این سومین آزمایشگاه است که در خارج از ایران مورد بهره برداری قرار می گیرد.

افتتاح این آزمایشگاه کمک فراوانی به صادرات محصولات نانویی ایران می کند و علاوه بر ارز آوری‌ای که برای اقتصاد کشور دارد، باعث افزایش اعتماد و اطمینان سایر کشورها به محصولات علمی و فناورانه ایران می گردد.

پینوشت:

[۱] : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کدخبر: ٣٢٥٩٣



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.