۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۹۴۷ ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی
۰

وزیر غذا و کشاورزی ترکیه با بررسی وضعیت تولید و تجارت گوشت قرمز در این کشور اعلام کرد: با توجه به ظرفیت تولید و صادراتی ترکیه در این محصول به زودی واردات گوشت قرمز متوقف خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد وزیر غذا و کشاورزی ترکیه با تشریح وضعیت تولید و واردات گوشت در این کشور اعلام کرد: در آینده ی نزدیک واردات این محصول به ترکیه متوقف خواهد شد.

وی گفت: گرچه زمان مشخصی برای اتخاذ این سیاست مشخص نشده است، اما با توجه به ظرفیت تولید و صادرات گوشت قرمز از ترکیه می توان واردات این محصول را به صورت کامل متوقف کرد. در حال حاضر میزان واردات گوشت ترکیه به طور میانگین سالانه ۷۵۰ میلیون لیر معادل ۱۹۸ میلیون دلار است.

گوشت داخلی ترکیه غذای مصرفی مردم و دولت این کشور

او در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از واردات قارچ به این کشور گفت: دولت ترکیه در جهت حمایت از تولید گوشت قرمز در این کشور با دولت صربستان قرارداد جدیدی را منعقد نموده است.

این مقام مسئول ترکیه ای با اشاره به اهمیت قوانین اسلامی«حلال» در ذبح حیوانات هم در گوشت های وارداتی گفت: در حال حاضر واردات گوشت برای ترکیه از کشورهایی مقدور است که براساس این قوانین اقدام می کنند.

وزیر غذا و کشاورزی ترکیه با اعلام توافقنامه ی همکاری با وزیر دفاع این کشور به منظور تامین گوشت قرمز مصرفی ارتش توسط گوشت های تولید داخل خبر داد که گام مهمی در جهت حمایت از این تولیدات محسوب می شود.

حمایت از تولید بذر و دانه های کشاورزی در ترکیه توسط دولت

کشور ترکیه در زمینه تولید و صادرات بذر محصولات کشاورزی نیز فعالیت دارد و بر اساس آمارها این کشور سالانه حدود میلیون دلار از صادرات بذر به ۷۶ کشور جهان درآمد کسب می کند.

با اینحال وزیر غذا و کشاورزی ترکیه از واردات ۲۰۰ میلیون دلاری بذرهای موردنیاز کشاورزان خود ابراز نگرانی کرد و گفت: امیداورم تا سال ۲۰۲۳ تولید بذر در این کشور به  ۲ میلیون تن افزایش یابد.

منبع: hurriyetdailynews



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.