۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۲۰۷ ۰۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ دسته: تجارت دوجانبه، کشاورزی
۰

دو کشور ترکیه و صربستان اعلام کردند که انتظار دارند با انعقاد این قرارداد تجارت دوجانبه محصولات کشاورزی، تجارت میان دو کشور به بیش از ۱ میلیارد دلار در سال برسد. انعقاد قرارداد تجارت دوجانبه بین دو کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی در دیگر محصولات موجب شده بود که تجارت ترکیه و صربستان از آن زمان به بیش از ۵ برابر افزایش یابد.

به گزارش مسیر اقتصاد دو کشور ترکیه و صربستان با هدف افزایش تبادلات تجاری در محصولات کشاورزی، یک قرارداد تجارت دوجانبه در زمینه محصولات کشاورزی منعقد کرده اند.

وزیر غذا، کشاورزی و دام کشور ترکیه و وزیر کشاورزی کشور صربستان در شهر بلگراد، پایتخت کشور صربستان با یکدیگر دیدار کردند و ضمن انعقاد یک قرارداد تجاری دوجانبه در زمینه محصولات کشاورزی بر سر روش های تقویت واردات و صادرات بین دو کشور به بحث و گفت و گو پرداختند.

طبق این قرارداد تجارت دوجانبه، دو کشور انتظار دارند که میزان تجارت محصولاتی همچون روغن دانه آفتابگردان، میوه و سبزیجات بین دو کشور تقویت گردد. دو کشور ترکیه و صربستان همچنین اعلام کردند که انتظار دارند با انعقاد این قرارداد تجارت محصولات کشاورزی بین دو کشور به بیش از یک میلیارد دلار در سال برسد.

وزیر غذا، کشاورزی و دام کشور ترکیه در نشست خبری مشترک با وزیر کشاورزی صربستان ضمن تأکید بر ضرورت افزایش تجارت ترکیه و صربستان اعلام کرد که قرارداد دوجانبه تجاری بین کشورهای ترکیه و صربستان میتواند زمینه را برای صادرات محصولات کشاورزی ترکیه به بازار این کشور فراهم کند. کشور ترکیه در زمینه تولید محصولات کشاورزی، به طور خاص انواع میوه و سبزی جزء کشورهای پیشرو محسوب می‌شود و مسئولان این کشور در تلاش هستند تا زمینه صادرات این محصولات به کشورهای دیگر را فراهم آورند.

علاوه بر این از آنجا که کشور صربستان با کشورهای روسیه و اتحادیه اروپا قرارداد تجاری دوجانبه دارد، تولیدکنندگان کشور ترکیه می‌توانند از این فرصت برای کاهش هزینه صادرات به روسیه و کشورهای اروپایی استفاده نمایند.

در مقابل کشور صربستان نیز می‌تواند محصولات کشاورزی تولیدی خود همچون گوشت و روغن دانه آفتابگردان را به بازار ترکیه صادر نماید.

قرارداد دوجانبه تجاری ترکیه و صربستان در زمینه محصولات کشاورزی در حالی به تازگی منعقد شده که دو کشور از سال ۲۰۱۱ میلادی یک توافق تجاری دوجانبه در زمینه دیگر محصولات با یکدیگر منعقد کرده بودند.

انعقاد قرارداد تجارت دوجانبه بین دو کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی موجب شده است که تجارت ترکیه و صربستان از آن زمان به بیش از ۵ برابر افزایش یابد.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.